Inköpare

Inköpare

Arbetsbeskrivning

Ekobrottsmyndigheten är en specialistmyndighet som med fredade resurser arbetar med ekobrottsbekämpning från underrättelseuppslag till förhandling i domstol. Med gemensam ledning och styrning arbetar åklagare, poliser, civila utredare, administratörer och andra specialister med att förebygga, utreda och lagföra ekonomisk brottslighet. Vi arbetar teambaserat och har ett medarbetardrivet utvecklingsarbete. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle.

Vill du vara med och utveckla Ekobrottsmyndighetens inköps- och upphandlingsfunktion och vara en del av vår vision ”Tillsammans mot ekobrott"?

Vi söker nu en inköpare som vill vara med och utveckla inköpen till en mer strategisk nivå. Det innebär bland annat att skapa och förtydliga rutiner och processer, etablera samarbetsytor mot verksamheten för att tidigt möta verksamhetens behov och använda myndighetens resurser effektivt.

Som inköpare tillhör du inköp och- upphandlingsfunktionen inom Ekonomienheten. På enheten arbetar idag sju medarbetare.

Tillsammans med övriga i gruppen kommer du ha en central och bred roll. Du är en nyckelperson för frågor gällande inköp och ger stöd och service till verksamhetens beställare. Du kommer bland annat att:

Utveckla och stötta i alla former av operativa och taktiska inköpsaktiviteter i nära samverkan med beställaren i verksamheten samt genomföra förnyade konkurrensutsättningar
Fånga upp och stödja beställare i anskaffningsskedet samt bidra till att utveckla inköpsprocessen och de rutiner som behövs för avtalsförvaltning. Proaktivt ge råd och stöd till beställare och bevaka samt följa upp ingångna avtal
Genomföra utredningar för att identifiera verksamhetens behov. Ta fram behovsanalyser, förfrågningar, utvärderingar, avtals- och kostnadsuppföljningar
Samverkan med närliggande myndigheter i inköp- och upphandlingsfrågor
Utbilda och informera verksamheten inom området

Kvalifikationer

Högskoleutbildning inom t.ex. teknik, juridik, ekonomi eller en YH-utbildning med inriktning inköp eller annan relevant utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig
Flera års arbetslivserfarenhet inom inköp från offentlig verksamhet
Goda kunskaper i LOU
God förmåga att hantera Officepaketet och andra digitala verktyg och programvaror
Mycket god förmåga att kommunicera på svenska i såväl tal som skrift
  Meriterande

Erfarenhet av inköpsarbete på myndighet
Erfarenheter av upphandlingsverktyget (inköpssystem) TendSign eller liknande verktyg
Erfarenhet av att genomföra upphandlingar
Personliga egenskaper
Du är driven, noggrann, ansvarstagande och har förmåga att skapa struktur och effektivitet i ditt arbete. Du har ett flexibelt och serviceinriktat förhållningssätt. Du har lätt för att kommunicera med andra och har en mycket god förmåga att samarbeta i team. Du har ett genuint intresse för att bidra till en lärande organisation, hög IT-mognad och en mycket god förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer såväl inom organisationen som med externa aktörer. Du drivs av att ständigt utveckla och effektivisera administrativa processer och är van vid att driva förbättringsarbete i vardagen.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

För att lyckas i din roll på Ekobrottsmyndigheten så vill och kan du arbeta i enlighet med myndighetens chefs- och medarbetarpolicy,  EBM-modellen.

Övrigt
Tjänsten är tillsvidare med placering vid Ekobrottsmyndighetens huvudkontor på Kungsholmen i Stockholm. Sex månaders provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Då tjänsten är placerad i säkerhetsklass är svenskt medborgarskap ett krav och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att ske.

Information om anställningen lämnas av Ekonomichef Kristina Larsson, tfn. 010-562 96 44. Fackliga företrädare för Saco-S, John Keränen, tfn 010-562 92 23, för ST Karin Hallström Norberg, tfn 010-562 91 71 och för Polisförbundet Sofia Ask, tfn 010-563 87 10.

Välkommen med din ansökan via ”skicka din ansökan ! ” senast den 27 november 2022.

Kontaktpersoner på detta företaget

Louise Leijonhufvud

Lena Sjöström
+46 010-562 96 57
Åsa Pyka
+46 105629646
noreply@ekobrottsmyndigheten.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ekobrottsmyndigheten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 november 2022
  • Ansök senast: 27 november 2022

Besöksadress

Fleminggatan 14
None

Postadress

Box 22098
Stockholm, 10422

Liknande jobb


Projektekonom till samhällsviktiga kommunikationstjänster

Projektekonom till samhällsviktiga kommunikationstjänster

20 december 2024

Förvaltningsekonom Kommunstyrelseförvaltning

Förvaltningsekonom Kommunstyrelseförvaltning

19 december 2024

Ekonom till kultur- och utbildningsförvaltningen

Ekonom till kultur- och utbildningsförvaltningen

17 december 2024