OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagsbeskrivning
AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle.
Vi är drygt 18 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer.
Jobbeskrivning
Har du kunskaper inom inköp, jobbat ett par år, och är nu nyfiken på att jobba som konsult inom Inköp? Eller har du jobbat många år och vill hitta nya utvecklingsmöjligheter?
Vi erbjuder nu en spännande chans att fortsätta utvecklas inom Inköp tillsammans med oss!
Som konsult på AFRY är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder.
AFRY’s affärsenhet för Supply Chain Management är specialiserade inom Inköp, Logistik, Produktion och Projekt.
Tack vare vår samlade erfarenhet och breda kompetens inom Inköp bistår vi framgångsrikt våra kunder i projekt och uppdrag inom bland annat:
Strategiskt och operativt inköp: Direkt och Indirekt material
Kategori-inköp
Entreprenad- och investeringsinköp
Projektledning Inköp
Affärsutveckling inom Inköp
Interrimschef Inköp
Verksamhetsutveckling och förändringsarbeten
Projektledning, kravställning och upphandling
Digitalisering av processer och informationsflöde
Sales & Operations Planning design, utveckling och implementering
3PL utformning, upphandling och utveckling
Kravspecifikation
Vi letar efter dig med en teknisk högskoleutbildning, gärna Industriell Ekonomi eller motsvarande, samt erfarenhet av att arbeta med inköp av tekniska produkter, system eller tjänster.
Du har minst två års erfarenhet inom området, men får gärna också ha lång erfarenhet inom området. Vi får många förfrågningar på seniora uppdrag! Erfarenhet av projektarbete är ett plus.
Som person är du driven, målmedveten samt analytisk och strukturerad. Det är viktigt att du är intresserad av att bygga kontakter, både internt och externt. Samt att du är lyhörd och kommunikativ för att på bästa sätt kunna vårda de kontakterna vidare. Att dela med dig av dina kunskaper till kunder och kollegor är en självklarhet, och du är en ödmjuk och serviceinriktad person. För att lyckas i rollen krävs goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift. I perioder kan resor vara en naturlig del av din roll. Vi förutsätter därför att du har körkort B och kan tänka dig att resa en del (när och hur planerar vi tillsammans).
Ytterligare information
AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer, låt oss få visa dig varför!
Som anställd på AFRY erbjuds du friskvårdbidrag, företagshälsovård, tjänstepension samt tillhörighet i vår fantastiska personalförening Club AFRY. Här anordnar vi roliga aktiviteter så som skidresor, handledda träningstillfällen, stuguthyrning, gästföreläsningar och mycket, mycket mer!
AFRYs strategi och fortsatta tillväxt är något som gynnar utveckling för varje medarbetare och det ger möjligheter utöver det vanliga.
Varmt välkommen med din ansökan!
Sista dag för ansökan: 2023-01-10. Notera att vi intervjuar kontinuerligt och anställning kan därmed komma att ske innan detta datum, så skicka in din ansökan redan idag.
Kontaktuppgifter
Vid frågor om tjänsten, kontakta Bengt Hillemyr, Sektionschef Supply Chain Management Göteborg
Tel:+46 10 505 73 45
Mail: bengt.hillemyr@afry.com
AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society.