OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Slöjd-Detaljer är ett företag med försäljning i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Försäljningen sker via webbshop samt i våra butiker i Skara, Stockholm, Malmö och Göteborg. Kunderna består av skolor, övrig kommunal och statlig verksamhet, företag, föreningar och konsumenter. Slöjd-Detaljer startade 1960 som en ren leverantör till skolans kreativa ämnen men har utvecklat försäljningen till att omfatta även konsumentprodukter.
Huvudkontoret är beläget i Skara och härifrån levereras varor till samtliga länder och butiker. I Skara arbetar ca 35 personer med allt från inköp, försäljning och lager.
För att lyckas i rollen som inköpare tror vi att du har en utbildning med inriktning mot inköp/logistik, ekonomi och/eller försäljning. Du bör även ha tidigare erfarenhet från befattning som innefattat mycket självständigt arbete och kontakt med leverantörer eller dyl.
Som inköps- och produktutvecklare på Slöjd-Detaljer kommer du att ansvara för utvecklingen av sortimentet för att optimera försäljning och lönsamhet. Du skall driva ditt produktområde när det gäller gäller leverantörsval, inköp, sortiment och prissättning genom att följa bransch- och sortimentstrender i ett nära samarbete med leverantörerna. Det ligger på ditt ansvar att produkterna köps in i rätt mängd och rätt tid. Du ansvarar även för att prissättningen blir konkurrenskraftig och lönsamheten enligt uppställda mål.
I ditt arbete ingår att:
• Aktivt utveckla sortimentet.
• Föreslå aktiviteter som ökar försäljning och lönsamhet för dina produktgrupper.
• Löpande genomföra förhandlingar, sluta avtal samt vid behov besöka leverantörer och mässor.
• Priskalkylering och konkurrensbevakning
• Säkerställa att beslutat sortiment finns i lager samt att avveckla olönsamma produkter.
Som person är du analytisk och noggrann, vidare är du driven och kreativ. Viktiga egenskaper är att du är kommunikativ, resultatorienterad och bra på att skapa goda relationer. I ditt arbetssätt är du strukturerad och metodisk samt har en förmåga att tänka kreativt. Du har lätt för att samarbeta och leverera resultat med rätt kvalitet, i rätt tid. Att ha ett eget intresse i den typen av produkter vi säljer är meriterande.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Minst ett års arbetslivserfarenhet av att arbeta som inköpare eller annan jämförbar tjänst.
• Körkort
• Flytande svenska och god kunskaper i engelska
Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan snarast möjligt.
Kontaktpersoner på detta företaget
vd Marianne Medin
0511-26761
0702102630
Etableringsansvarig Peter Medin
0707454573