OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
Till vår kund som är ett detaljhandelsföretag söker vi nu en Inköpare! I rollen kommer du ansvara för leverantörsstyrning av vår kunds strategiska IT-leverantörer. Funktionen är en del av IT-avdelningen som har till uppgift att stödja lokala IT-avdelningar samt säkerställa koncerngemensamma synergier. Du kommer ansvara bl.a. för att definiera gemensamma processer, verktyg och standards för IT Sourcing & Vendor Management. Du är sammanhållande och koordinerar IT-inköpsaktiviteter inom gruppen, såväl IT-upphandlingar och förhandlingar som förlängningar. Denna roll innebär även att säkerställa att vår kunds avtal efterlevs av deras IT-leverantörer. Rollen inför och följer upp viktiga KPI:er mot strategiska IT-leverantörer samt säkerställer att ramverk och processer för IT Sourcing & Vendor Management följs med fokus på att ta ett ägandeskap för IT-inköpsprocessen. Dessutom innebär denna roll att införa ständiga förbättringar i avtalen för att optimera IT-leveransen från IT-leverantörerna. Rollens uppgift blir också att stödja, utbilda och samverka med lokala IT-avdelningar vad gäller kompetens i IT Sourcing och Vendor Management med fokus på IT-inköpsprocessen.
Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!
Kvalifikationer
- Vi söker dig som har akademisk bakgrund, t.ex. civilekonom eller systemvetare
- Du har stor erfarenhet av upphandling/inköp och av att hantera leverantörsrelationer med stora aktörer inom IT-branschen, gärna inom SaaS
- Du är en van förhandlare och klarar av komplex kontraktmonitorering
- Med god erfarenhet av IT Sourcing & Vendor Management har du en god förmåga att coacha andra samt bygga relationer
- Ett gott affärsmannaskap och god behärskning av affärsengelska i tal och skrift blir viktigt för att göra ett bra arbete i denna roll
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som Inköpare hos vår kund behöver du vara en duktig kommunikatör och relationsbyggare. Du är lyhörd, flexibel och har en god samarbetsförmåga. En problemlösande attityd är också en personliga egenskap som värdesätts högt.
När du blir en av oss
Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder bland annat en digital lösning som hjälper våra medarbetare att hitta verktyg för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön
Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan
Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2023-06-30 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Skicka in din ansökan (gärna i Word-format) snarast, då intervjuer sker löpande. Ansökningar mottagna innan 2023-02-08 kommer hanteras i ett första urval. Sista ansökningsdag är 2023-02-10.
Sökord: Strategisk Inköpare, Inköpare, Inköp, Upphandling, Procurement, IT, Stockholm