OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du administrativt lagd, med en känsla för noggrannhet och kommunikation? I så fall finns nu möjligheten att arbeta för ett av Nordens största företag inom sin bransch! Vår kund söker nu en inköpare till ett erfaret team som arbetar nära projektledare i hela norra Europa. Missa inte chansen att få ovärderlig erfarenhet inom inköp och sök tjänsten redan idag, då urvalet sker löpande och behovet är omgående!
OM TJÄNSTEN
I din roll som inköpare kommer du tillsammans med kollegor att ansvara för hela inköpsflödet. I arbetsuppgifterna ingår leveransbevakning, orderbekräftelse, fakturagranskning, reklamationer och leveranskontroll. Vidare ingår att tillsammans med dina kollegor samordna det logistiska flödet där du har nära kontakt med leverantörer och speditörer.
Som inköpare arbetar du nära företagets projektledare samt andra interna kunder och kontaktytor. Det gör att din sociala och kommunikativa sida kommer väl till användning. I tjänsten kommer du även att arbeta med rutiner och processer för att effektivisera arbetet och hålla en hög kvalitetsnivå. För att du på bästa vis ska kunna anta rollen erbjuds du en gedigen upplärning.
Denna tjänst är ett vikariat för att täcka en föräldraledighet och sträcker sig fram till årskiftet.
Hos vår kund slår hjärtat lite snabbare för miljön och med deras innovativa sätt leder de sin bransch. Här får du ett varmt välkomnande och kommer bli en viktig del i ett familjärt team där du kommer vara med och göra skillnad.
#
Du erbjuds
* En arbetsplats där du redan vid första mötet kommer känna dig som hemma
* Ett arbete av internationell karaktär med kunder primärt i norra Europa
* En roll i ett team av erfarna inköpare
* Möjlighet till flex och tidigare schemaläggning på fredagar
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Initialt kommer tjänsten främst innebära:
* Operativt inköpsarbete
* Att ta ansvar för orderhantering och allt vad det innebär i form av orderbekräftelser, prisgranskning, fakturering och uppföljning
* Hantera intern information och se till att den når berörda parter
VI SÖKER DIG SOM
- Kan kommunicera obehindrat både på svenska och engelska i tal och skrift
- Har en eftergymnasial utbildning från universitet, högskola eller yrkeshögskola inom exempelvis inköp, ekonomi eller motsvarande
- Har goda programkunskaper i Officepaketet, främst Excel
Det är meriterande om du:
* Har tidigare erfarenhet av CRM-system
* Kommer in med tidigare erfarenhet från tillverkande industri
Som person är du:
* Serviceinriktad
* Självgående
* Noggrann
* Prestigelös
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231