OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Har du kunskap inom inköp och nyfiken på att arbeta som konsult? Just nu har vi många spännande uppdrag inom både strategiskt och operativt inköp och söker dig som ser nyttan i att få användning dina kunskaper över hela procurement-området och lockas av att få gå in i olika projekt hos våra kunder. För dig med kunskap inom exempelvis logistikinköp, kategorihantering, projektinköp, orderläggning eller förbättringsarbeten finns just nu möjligheten att ta anställning som konsult för att såväl bredda som fördjupa dina kunskaper och bygga ett starkt CV.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
Som inköpare hos vår kund ligger, enligt sed och bruk ett fokus på konkurrenskraftiga priser, hög leveranssäkerhet och kvalitet. Många av våra samarbetspartners har eller önskar att ha leverantörer över hela världen. Du kommer således ha möjligheter att stärka båda nationella såsom internationella samarbeten.
Exempel på arbetsuppgifter kan vara:
Förhandlingar
Skriva avtal
Orderläggning
Analysera pristrender, leverantörskedjor eller behov internt som externt
Prisoptimering och kostnadsminimering
Leverantörskontakt
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Kvalifikationer
För att vara aktuell för rollen behöver du:
erfarenhet som inköpare och/eller en vidareutbildning inom inköp/logistik
vara en stark förhandlare
analytiskt tänkande
flytande kunskaper inom svenska och engelska
ha en vana eller vilja av att arbeta mycket under eget ansvar och med deadlines
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande, även om du inte uppfyller alla kraven.
Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044