OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OM VÅRDVÄSKAN:
Vårdväskan som företag är helt dedikerat till vårdande miljöer och anställda. Vi är en one stop-shop med ett brett sortiment som förser vårdpersonal med allt som behövs för arbetsdagen och vi förstår både praktiska och personliga behov.
Vårt breda sortiment är utformat med vårdpersonalens behov och köpupplevelse i fokus. Vi ser kraften i att förstärka bilden av hur vårdanställda ser på sig själva och vi vill möjliggöra att personlighet, professionalism och yrkesstolthet kommer till uttryck inom vården.
Vi är aktiva i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Vår arbetsplats ligger i Falkenberg med viss möjlighet till distansarbete.
OM ROLLEN:
Tycker du om ett dynamiskt arbetsklimat med korta beslutsvägar där möjligheten till att påverka är stor? Vill du vara med och utveckla ett av Skandinaviens ledande företag inom vårdrelaterade produkter?
Företaget är inne i en expansiv fas där vi utvecklas i högt tempo med snabba förändringar och utmaningar. Nu söker vi ytterligare en Inköpare till vårt team.
För rollen krävs samarbete och relationsbyggande med nyckelpersoner externt och internt för att säkerställa rätt möjligheter och förståelse för vårdpersonals behov, förutsättningar och krav.
Vi erbjuder rätt person en spännande arbetsmiljö där vi med inköpsarbetet även strävar efter ständiga förbättringar, har korta beslutsvägar och där du direkt får ta ett stort ansvar och möjlighet att påverka från första stund.
Vi ser att du som söker rollen snabbt kan sätta dig in i nya arbetsuppgifter och bidra med energi till ett litet team som har ansvar för många produktområden och leverantörskontakter.
Som stöd i ditt arbete har du ett unikt produktutbud, ett positivt laddat varumärke och kollegor som är riktigt bra på det vi gör.
ARBETSBESKRIVNING:
Arbetet omfattas av både strategiskt samt operativt inköpsarbete med ansvar för egna kategorier framöver. Då vi har en större mix av produktgrupper ser vi gärna sökande med erfarenhet från såväl kläder, skor, accessoarer eller medicinsk utrustning.
Rollen som inköpare är bred och präglas av ett stort eget ansvar med omväxlande arbetsuppgifter. Vi är ett tight team vilket innebär att du har ansvar för egna kategorier med hela inköpsprocessen från produktutveckling, leverantörssamarbeten, orderläggning och till leveransbevakning. Samt framtida utveckling.
Då vi vänder oss både till B2C samt B2B är det av vikt att du kan och förstår att anpassa produkter och utbud efter våra kunders olika behov. Inköp är aktiva i att skapa utbud som är attraktivt även i större offerter och upphandlingar och behjälpliga i samarbete med vår säljkår. Önskvärt är därmed förmågan att arbeta med olika offertverktyg och förståelse för segmenterade kundgrupper.
I dina arbetsuppgifter ingår exempelvis:
· Orderläggning och artikeladministration
· Preorders externa leverantörer
· Private label utveckling och produktion
· Kollektionsplanering
· Masterdata i affärssystem
· Projektplanering samt kampanjarbete
· Månadsavstämningar
· Produktions och leveransbevakning
· Kartläggning samt utförande av handlingsplan och marknadsplan
· Kontinuerlig omvärldsanalys
· Försäljningsuppföljning, analys och action på performance.
· Evaluera och utveckla produktgrupper och leverantörer och agera på åtgärder efter behov
· Bygga hållbara relationer till leverantörer
KVALIFIKATIONER:
Vi söker dig som har bred erfarenhet av inköp och produktutveckling. Erfarenhet av e-handel är meriterande.
För att lyckas i denna roll tror vi att du har eftergymnasial utbildning inom området och några års relevant yrkeserfarenhet i en liknande roll.
Du har ett kommersiellt förhållningssätt och förstår kedjan från produktutveckling till inköp och leverans. Med god blick för vad som genererar försäljning samt mervärde för vår kund.
Du har datorvana och goda kunskaper i Excel är ett krav. Vi arbetar i Microsoft Business Central samt Norce och Storyblok; erfarenhet i dessa är ett plus.
Du är en ansvarstagande, strukturerad och analytisk person med stort engagemang och god kommunikativ förmåga. Arbetet fordrar att du är duktig på att hålla deadlines, styra mot uppsatta mål och leverera resultat och är van att arbeta självständigt med analys och uppföljning.
Erfarenhet från e-handel är meriterande liksom erfarenhet från processarbete inom inköp.
Utbildningsnivå: YH- eller högskoleexamen inom Ekonomi, Inköp, Supply.
Språk: Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, både på engelska och svenska.
ANSÖKAN:
Intervjuer sker löpande under ansökningstiden och tjänsten kan tillsättas omgående. Skicka in din ansökan tillsammans med CV till cv@vardvaskan.se med ”Inköpare” i ämnesraden.
Sista ansökningsdag 230601
Om anställningen
Rapporterar till Inköpschef
Heltidstjänst
Tjänsten som Inköpare ska tillsättas omgående
Lönetyp: Fast månadslön
Var ligger arbetsplatsen?
Oktanvägen 17
31132 Falkenberg
Kontaktpersoner på detta företaget
Produktansvarig Edita Gustavsson