OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Nu söker en myndighet deras nästa inköpsadministratör! Detta är ett konsultuppdrag, med gärna start i maj till och med slutet av november, med möjlighet till förändring. Vill du bygga upp din erfarenhet inom en myndighet, så sök!
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Du ansöker på www.randstad.se. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Ansvarsområden
Uppdraget kommer att vara fördelat mellan upphandlingsenheten och lokalfunktionen och avser administration av avtal, enklare avrop samt administrativt stöd till enheterna.
Exempel på arbetsuppgifter kan vara:
• Avtalsuppföljning
• Ta fram och sammanställa statistik
• Uppdatering av register
• Medverka vid beställningar, direktupphandlingar och inköp
• Medverka vid hantering av offerter/anbud/avtal och urval av leverantörer
• Sköta administrativa rutiner
• Vara ett operativt stöd till verksamheten
• Vara ett administrativt stöd till Ekonomiavdelningen
• Föra mötesanteckningar
• Arbete med hållbarhetsfrågor
Kvalifikationer
Konsulten ska uppfylla minst följande krav:
• gymnasium eller likvärdig utbildning
• minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som inköpare/upphandlare
• goda kunskaper i MS Office
• vana att arbeta i Excel
• kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
• dokumenterad erfarenhet av LOU (lagen om offentlig upphandling)
Konsulten som utför uppdraget ska uppvisa goda personliga egenskaper såsom serviceförmåga, självständighet, noggrannhet, god social kompetens och samarbetsförmåga. Konsulten ska ha kapacitet och intresse att arbeta med olika uppgifter parallellt och ha känsla för struktur och ordning. Myndigheten eftersträvar mångfald och jämställdhet och ser därför personal med olika bakgrund och
erfarenhet som mycket berikande för verksamheten.
Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044