OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Future People söker en inköpare till myndighet inom elkraft i Sundbyberg. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.
Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!
Vår kund är en myndighet som förvaltar stamnätet för elkraften i Sverige. De bedriver även forskning- och utvecklingsprojekt på många områden för att främja ny teknik. Myndighetens arbete påverkar samhället socialt, miljömässigt och ekonomiskt, dels lokalt och nationellt men också globalt genom myndighetens leverantörskedjor. Här får du vara en del av ett samhällsviktigt uppdrag.
Uppdraget består av att bidra till myndighetens utbyggnad av nya och förnyelse av befintliga anläggningar med upphandling av framförallt konsulter men inköp från andra kategorier kan förekomma. Du stöttar beställaren i hela inköpsprocessen från framtagning av förfrågningsunderlag och avtal, utvärdering av anbud, och i viss mån kontraktsförvaltning.
Din roll kommer vara att stödja projektverksamhet med deras behov av konsulttjänster och framförallt avrop från ramavtal. Ditt ansvar är att säkerställa att myndigheten följer sina riktlinjer och processer för inköp av konsulter samt registrering av masterdata för konsulter. Myndigheten är i en utvecklingsfas vad gäller process, system och rutiner för masterdatahantering av konsulter.
Arbetsuppgifter:
Detta uppdrag innebär främst att avropa konsulter från myndighetens ramavtal. Du är länken mellan beställarens behov och leverantörernas kompetens. Utifrån beställarnas behov administrerar du de avrop som initierats för att säkerställa en snabb och kvalitativ hantering enligt myndighetens processer och utefter LUF's föreskrifter.
- Utforma uppdragsbeskrivningar och krav tillsammans med beställaren från verksamheten.
- Sammanställa och granska anbudsformulär och sedan skicka avropsförfrågan till ramavtalsleverantörer via e-avrop.
- Svara på frågor under anbudstiden till leverantörer samt svara på verksamhetens frågor angående avrop och avtal kopplade till konsulter.
- Ta fram beslutsunderlag för tilldelning.
- Tilldela och uppföra avtal och inköporder samt följa upp mot leverantör.
- Föra dialog med myndighetens säkerhetsenhet samt leverantörer för att följa upp att säkerhetsärenden inte fastnar någonstans.
- Registrera masterdata i affärssystemet UBW.
- Genomför direktupphandlingar samt självständigt kunna genomföra avrop via avropa.se vid behov.
- Var med och bidra med din kompetens för att ständigt förbättra myndighetens arbetssätt och processer inom inköpsnära frågor.
- Andra inköpsrelaterade inköpsarbeten av mer administrativ karaktär som tex utlämningar, arkivering etc.
Krav för tjänsten:
- Minst 3 års erfarenhet av inköpsarbete innebärande avrop/upphandling, hantering av avtal, kontraktsförvaltning inom de närmaster 5 åren.
- Minst 2 års erfarenhet av att avropa/upphandla konsulter utifrån ett inköpsperspektiv på inom de närmaste 5 åren.
- Minst 2 års erfarenhet av att ha utfört avrop ifrån ramavtal.
- Minst 2 års erfarenhet av inköpsarbete inom LOU eller LUF.
- Flytande is svenska och engelska i tal och skrift.
- Mycket goda kunskaper i Officepaketet.
Meriterande för tjänsten:
- Minst 1 års arbetslivserfarenhet av att avropa/upphandla tekniska konsulter.
- Minst 1 års arbetslivserfarenhet av masterdatahantering och registrering.
- Genomfört minst 4 st avrop / upphandlingar av leveransuppdrag och/eller teamleveranser.
- Haft ansvar samt drivit igenom utvecklingspunkter i en verksamhet i förändring inom de senaste 4 åren.
Innan uppdraget kan påbörjas kommer en säkerhetsprövning att genomföras.
Som person är du lyhörd, engagerad och har en god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och har förmågan att arbeta självständigt och strävar efter att leverera med hög kvalitet.
För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Som anställd hos oss kan du lita på att vi kommer hjälpa dig att nå dina karriärsmål. Vi finns som en partner genom din yrkesmässiga karriär.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Omfattning: Heltid till den 30/9-24 med möjlighet till förlängning.
Start: 17/9-2023.
Sista ansökningsdagen: 21/6-2023.
Du söker tjänsten på futurepeople.se
Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.
Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström, liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Välkommen till oss på Future People!