OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
*
BrandFactory är ledande i Norden och hjälper varumärken att kommunicera på fysisk plats med digital och tryckt kommunikation. De har ett brett produkt- och tjänsteutbud som spänner över områden som; Fordonsdekor, exteriör- och Interiör skyltning, butikskommunikation, kontorsprofilering, trycksaker, foliering, digital signage, produktmärkning, dekaler och logistik. BrandFactory tar hand om allt från koncept, produktion till leverans. Från koncept till verklighet.
BrandFactory Signs & Graphics AB är en del av BrandFactory-gruppen med mer än 250 anställda. Nu söker de en ny inköpare i Linköping.
Om tjänsten
Som inköpare säkerställer du att råvaror för planerad produktion finns tillgängligt enligt plan. Du är också den som ansvarar för att leverantörsavtal, processer, rutiner och resurser finns och att detta följs. Du ansvarar för leverantörsbedömningar, avtals- prisförhandlingar, lageroptimering och transportekonomi. Det är naturligt att aktivt arbeta med befintlig leverantörsbas samt utveckla nya affärsrelationer.
Det ställs stora krav på planering, kommunikationsförmåga och ordningssinne. Du behöver vara lösningsorienterad där förmågan att agera, hitta alternativa lösningar och att arbeta i team är central.
Arbetsbeskrivning
Följande arbetsuppgifter ingår bland annat i tjänsten:
• Inköp av Direkt Material (produktionsmaterial, råvaror, emballage och frakter)
• Inköp av Indirekt Material (kontorsmaterial, utrustning & förbruknings-material, fastighetsrelaterade inköp)
• Tjänster (underleverantörer, konsulter)
• Leverantörsbedömningar
• Delta vid alt. genomföra prisförhandlingar
• Aktivt jobba för att finna nya material
• Genomföra Service & Kvalitetsmöte med leverantörer (uppföljning)
• Reklamationshantering av felaktigt material
• Säkerställa rätt information i system och följa administrativa rutiner
• fakturaattester
• Säkerställa att arbete utförs enligt beställning och gällande instruktioner och regelverk.
• Aktivt arbeta med att varje leverans sker på önskat datum
• Utför inventeringar tillsammans med lagerpersonal
Vi söker dig som
som redan har god erfarenhet av operativt inköp från en producerande industri. Du behöver ha vana att arbeta i affärssystem och inneha B-körkort. Det krävs även att du kan uttrycka dig obehindrat i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Som person är du social, utåtriktad och har en vilja av att jobba teambaserat. Du är ordningsam, strukturerad och har förmågan att hantera stressade situationer.
Kontaktpersoner på detta företaget
Patrik Remann
Emanuel Sahlström
0140-59 90 47
Lena Wissinger Sparv
0380-57 67 28
Eva Johansson
0140-59 90 48
Johanna Eronson
0470-78 81 84
Abbe El-saghir
Andreas Arvidsson
Johanna Eronson
Birgitta Andersson
044-300 09 03
Daniel Kepka