OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en inköpare med teknisk bakgrund till ett spännande uppdrag hos vår kund i Landskrona. Vi letar efter en lagspelare som är driven, strukturerad och har en resultatorienterad inställning. Du trivs med att förhandla och har en kommersiell inställning. I den här rollen kommer du att vara placerad i Landskrona och hantera svenska och globala leverantörer.
Du kommer att vara en del av en nyckelfunktion som driver och samordnar strategiska inköpsaktiviteter tillsammans med våra leverantörer och interna gränssnitt såsom teknik, försäljning, produktion och operativt inköp. Du kommer att samarbeta med interna och externa intressenter för att hitta mer kostnadseffektiva och pålitliga lösningar. Du kommer att vara en del av ett team på 10 personer och rapportera till inköpschefen.
Som person är du nyfiken med drivet att utmana dig själv och organisationen för kontinuerlig förbättring. Tjänsten är på heltid och urval sker löpande.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansvarsområden
Utveckla leverantörsbasen med fokus på kvalitet, leverans och total kostnad.
Genomföra regelbundna utvärderingar av leverantörer i samarbete med interna intressenter och initiera förbättringsprojekt vid behov.
Identifiera och kvalificera nya leverantörer i samarbete med kvalitet och teknik.
Samordna, samarbeta och stödja verksamheten i delar relaterade till försörjningskedjan.
Definiera och etablera lokala standardavtal med större leverantörer och regelbundet förnya prislistor samt standardköpvillkor i linje med företagets direktiv och riktlinjer.
Kvalifikationer
Utmärkta kommunikations- och nätverksfärdigheter samt problemlösningsförmåga.
Yrkeserfarenhet inom en funktion relaterad till försörjningskedjan.
Starkt ägarsinne och entreprenörsanda.
Förståelse för MS-verktyg - Excel, Power Point, SharePoint, Power BI, etc.
Goda kunskaper i engelska och svenska.
Tekniskt intresse och kunskap om SAP/S4 Hana.
Civilingenjörsexamen eller teknisk bakgrund.
Om företaget
Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044