Inköpare

Arbetsbeskrivning

För vår kund söker vi en inköpare.

Uppdragsbeskrivning:

Leverera och implementera inköpsstrategier för att möta företagets behov av framtida teknologier och koncept.
Äga och hantera din leverantörsbas, säkerställa att de har ekonomiskt stabila och kompetenta leverantörer med optimal geografisk placering som stöder hållbarhet.
Planera och genomföra leverantörsval i enlighet med överenskomna strategier och i nära samarbete med andra team och intressenter.
Säkerställa att avtal är korrekta, slutförda och lagrade i rätt tid.
Säkerställa att alla inköpsleveranser uppfylls före varje programmilstolpe.
Samarbeta med andra team och alla intressenter för att säkerställa leverantörers kababilitet, kapacitet, kvalitet och leveranser i tid.
Driva leverantörer och interna intressenter för att optimera pågående verksamhet genom att identifiera och implementera kommersiella, tekniska och försörjningskedjekostnadsbesparande möjligheter.
Proaktivt söka sätt att optimera den pågående verksamheten med leverantörsbasen samtidigt som du bedömer och hanterar risker.


För att lyckas i rollen:

Bygger du partnerskap och samarbetar med andra för att uppnå gemensamma mål.
Du vinner andras förtroende genom ärlighet, integritet och autenticitet.
Du uppnår konsekvent resultat, även under tuffa omständigheter, och söker aktivt nya sätt att växa och anta utmaningar genom både formella och informella utvecklingskanaler.


Erfarenhetskrav:

Kandidatexamen i företagsekonomi, industriell ekonomi eller motsvarande.
Minst 3 års erfarenhet från en relevant inköpsroll och ovanstående sourcingaktiviteter.
Erfarenhet av leverantörshantering och avtalsfrågor, samt vana att driva faktabaserade förhandlingar/diskussioner.
Gillar samarbete i team såväl som att självständigt driva arbete till slutförande.
Förmåga att strukturera ditt arbete, hantera komplexa projekt och många gränssnitt.
Självförtroende att agera i en internationell miljö och påverka intressenter.
Flytande engelska, både i tal och skrift.


Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 september 2024
  • Ansök senast: 4 oktober 2024

Liknande jobb


15 november 2024