OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jollyroom etablerades år 2010 och är en nordisk barn- och babybutik på nätet. Med 20 års erfarenhet av näthandel har grundarna tagit nya marknadsandelar i babybranschen. Vi servar idag fler än 600 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 21 000 kvm stora lager med över 45 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik och kunnig kundservice är några grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. Snabbare. Smartare. Enklare.
Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Vår framgångsrika tillväxt innebär möjligheter för våra medarbetare att utvecklas i sina tjänster och ta kliv på karriärstegen. Tillsammans skall vi nå vårt mål: Ledande aktör i Norden.
Inköpare på Jollyroom
Jollyrooms produktsortiment är det största lagerförda sortimentet i vår bransch. Vi arbetar med såväl välkända varumärken som egenproduktion. Allt man behöver i barnfamiljen skall man kunna hitta på Jollyroom!
I vår expansiva satsning uppstår det kontinuerligt nya tjänster, ansvarsområden och kategorier på vår inköp- och produktavdelning och därför söker vi nu efter flera drivna inköpare. Du kommer att ingå i ett ambitiöst inköpsteam och rapportera till en av våra Kategorichefer. I rollen har du ansvar för intäkter, marginal samt säkerställa att ditt produktsegment är det bästa på den nordiska marknaden.
Arbetsuppgifter
- Inköpsarbete innehållande förhandling, inköp, planering, analys, prissättning, lagerhållning etc.
- Budget- och resultatansvar
- Sortimentsstrategi inom dina ansvarsområden
- Back-up för Kategorichef
- Searcha varumärken och leverantörer
- Konkurrensanalyser
- Flera arbetsresor per år
Din profil
Vi söker dig som har:
- Högskole-/universitetsutbildning inom ekonomi, inköp, marknad, sälj eller dylikt
- Erfarenhet av en verksamhetsövergripande roll inom inköp, gärna från detaljhandeln
- Erfarenhet av projektledning, marknadsanalys och avtalsförhandling/upphandling
- Ett stort intresse för trender, färg och form
- Bred och god erfarenhet av SAP samt god datorvana inom affärssystem och Excel
- Utmärkta kunskaper i engelska, både skrift och tal
Det är spännande om du även har:
- Erfarenhet från e-handeln samt goda kunskaper inom detaljhandel i Norden
Som person är du extremt affärsinriktad ? du drivs av tydliga mål, resultat och försäljning. Du har en stor vilja att uppnå goda resultat i ditt arbete och ser inte bara till den enskilda uppgiften, utan till verksamheten i sin helhet. Med ett strukturerat arbetssätt, en stor kunskapsbank och en engagerad personlighet - bidrar du starkt till ditt teams prestation.
Vi erbjuder dig
- Entreprenörsdriven verksamhet
- Hög utvecklingstakt och en spännande bransch med stor potential
- Karriärmöjligheter
- Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
- Ungdomlig och pulserande miljö
- Kollektivavtal för alla anställda
- Friskvårdsbidrag
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
Upplägg och ansökan
- Start: Snarast möjligt
- Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning )
- Placering: Hisings Kärra
- Ansök genom att maila CV och personligt brev till jobb@jollyroom.se
- Kontakt & frågor: Personalchef Terese Fernbring via terese.fernbring@jollyroom.se
- Ange referens på ansökan: Inköpare
Vi genomför referenstagning och bakgrundskontroll.
Var gärna snabb med din ansökan, vi jobbar löpande med rekryteringen!
Kontaktpersoner på detta företaget
Personalchef Terese Fernbring
Personalansvarig Terese Fernbring
Terese Fernbring
HR assistent Nicole Berger
Nicole Berger
HR Generalist Louise Bichler
HR Nicole Berger
Personalchef Terese Fernbring
HR Chef Terese Fernbring
Personalchef Terese Fernbring
0739808240