OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Movomech är ett av världens ledande företag inom lyftteknik och materialhantering. Vi utvecklar och tillverkar ett brett sortiment av produkter inom lyftteknik – från ett förstklassigt profil- och skensystem i aluminium till avancerade manipulatorer, samt innovativa antivibratoriska maskinskor och ergonomiska arbetsplatsmattor. Vårt huvudkontor och våra produktionslokaler finns i Kristianstad och vi installerar lyftutrustning till de främsta produktionsanläggningarna över hela världen, med egen projektledning eller genom ett omfattande nätverk av återförsäljare.
I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal.
Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en Inköpare till vårt kontor i Kristianstad.
Du kommer att arbeta med inköp av material, produkter och artiklar till vår produktion, framförallt i aluminium, stål och plast (bearbetning). Du ansvarar för hela inköpsprocessen samt en del arbetsuppgifter inom eftermarknad. Du kommer att ingå i vårt inköpsteam.
- Du medverkar i behovsanalys av tillverkningsordrar och gör därefter inköp av artiklar och produkter
- Du kommer att ha kontakt med kunder, leverantörer och interna kontakter exempelvis med vår produktion och vår beredning. Kontakter med leverantörer sker till största del via mejl och telefon.
- Du kommer att arbeta med ordererkännande och leveransbevakning
- Du attesterar fakturor
- Du har en viktig roll under våra inventeringar
- Du ansvarar för att artiklar och produkter finns hemma på lagret
- Du medverkar i arbetet att utveckla vårt utbud av leverantörer och att göra leverantörsbedömningar gällande kvalitet och pris
Din bakgrund
Du har erfarenhet och gärna utbildning inom inköp/avrop, logistik eller liknande. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av inköp inom verkstad/produktion och gärna i materialen stål, aluminium och plast. Du har erfarenhet av ritningsläsning och vana att tolka och hantera avtal. Du har god datorvana och erfarenhet av ett större affärssystem samt goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel. Vårt affärssystem är Pyramid så erfarenhet av detta är meriterande. Det är även meriterande att ha erfarenhet av olika tillverkningsmetoder. Du hanterar svenska och engelska väl i tal och skrift.
Du som person
Du är driven, självgående och analytisk. Vi ser gärna att du är praktiskt lagd och att du tidigare arbetat i eller nära lager och verkstad. Du ska inte vara rädd för att hugga i när det behövs! Du gillar att ta kontakt med nya människor. Du är också duktig på att lösa problem och är öppen för plötsliga förändringar i din arbetsdag. Vi vill att du har förmågan att skapa struktur och ordning i ditt arbete och kan driva dina egna processer.
Tjänstort är Kristianstad. B-körkort krävs då du kommer att besöka våra leverantörer.
Tjänsten är 100 % av en heltid och du kommer att vikariera för en av våra inköpare som ska vara föräldraledig. Tjänsten är en visstidsanställning via Wikan Personal under 12-17 månader.
Tillsättning sker under mars 2017.
Urvalet sker löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2016-12-19.
För mer info kontakta rekryteringskonsult Sara Kvist på telefon 044-590 65 12.
Välkommen med din ansökan!
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi förse företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal, som tillfälligt eller permanent tillgodoser deras behov. Wikan har kontor på 7 orter i Sverige, omsätter ca 300 Msek och har omkring 700 anställda. Läs mer på www.wikan.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Stefan Johansson
0417-77 99 81
Catharina Holgersson
0417-77 99 82
Marie Andersson
0381-48 09 51
Johanna Friberg
044-5906502
Dan Samuelsson
044-590 65 01
Lars Berntsson
044-5906505
Rune Granath
0381-480 952
Dan Samuelsson
044-5906501
Linda Uddenäs
046-5408592
Magnus Nordholm
046-5408591