OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister – via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Vossloh Nordic Switch Systems AB som ingår i Vossloh Cogifer-gruppen, utvecklar och levererar material och maskiner för spårsystem. Vi har kontor och verkstad i Ystad respektive Örebro med tillverkning av specialväxlar och korsningar. Vi är också en av norra Europas största grossister inom spårmaterial. Vossloh Nordic Switch Systems AB har huvudkontor i Ystad, omsätter ca 600 msek och har ca 150 anställda.
Arbetsbeskrivning
Som inköpare på Vossloh kommer du att vara ansvarig för utvalda leverantörer. I tjänsten ingår arbetsuppgifter som:
– verkställande av inköpsanmodan/köp genom att allokera dessa mot ramavtal och avropa genom att ställa ut skriftliga inköpsorder
– säkerställande av val av leverantör, prisbild, leveranstid samt att VNSS:s krav uppfylls
– upprätthållande av artikeldata- och pris- register i Movex för utvalda leverantörer samt för beställt och mottaget material.
– att bevaka ordererkännanden samt leveransbevakning
– hanterandet av reklamationer och garantiärenden samt tvister inom ramen för gjorda köp
– att bevaka företagets intressen genom att kontrollera fakturor mot ingångna avtal för att identifiera prisavvikelser.
Du kommer att arbeta med att proaktivt driva förbättringsarbete inom områden där avvikelser eller förbättringspotentialer har identifierats, säkerställa uppfyllande av inköpspolicyer och inköpsprocedurer, etiska krav samt efterlevnad av relevanta lagar och regler. Till tjänsten hör även att driva, utveckla och förbättra ny och befintlig leverantörs bas samt förbättra interna och externa processer. Men också att delta i och stödja tvärfunktionella sourcingteam samt att för utvalda leverantörer(lokala) driva förhandlingar angående kvalitet, ledtid och pris.
Vem är du?
För att lyckas i tjänsten behöver du utöver ovannämnda kvalifikationer vara en noggrann, stresstålig och öppen person med god kommunikativ förmåga. Du är en person som arbetar strukturerat med en god administrativ samt observant förmåga.
Du är högskoleutbildad, eller har en liknande YH utbildning med inriktning mot Inköp & Supply Management samt en arbetslivserfarenhet från liknande tjänster på ca 5 år.
Du har flytande tal och skrift i svenska och engelska och goda kunskaper i Office paketet. Har du arbetat med Movex är det meriterande.
Kontaktperson
Låter det intressant är du välkommen att söka tjänsten med en riktad ansökan samt ett uppdaterat CV via vår hemsida www.experis.se Frågor kring tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Catharina Platoff på catharina.platoff@se.experis.com eller på tel 044-20 38 68. Vi bearbetar ansökningar löpande och ser gärna att du anmäler ditt intresse snarast.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Catrine Björn
+46 8 452 33 39
Magnus Gustafsson
08-452 33 85
Lotta Holme
08-452 3328
Malin Magnusson
08-736 28 47
Viveka Brynbo
08-452 33 56
Daniel Pettersson
018-185975
Therese Fyhr
011-191898
Charlotte Hedenborn
036 17 30 65
Linda Malm
0480-42 52 42
Catharina Platoff