OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Uppdragsbeskrivning
Vi söker nu en konsult för ett heltidsuppdrag som inköpare. Ditt uppdrag består av att bidra till Svenska kraftnäts utbyggnad av nya och förnyelse av befintliga anläggningar med upphandling av framförallt konsulter och tekniska konsulter meninköp från andra kategorier kan förekomma. Du ansvarar för hela inköpsprocessen från framtagning av förfrågningsunderlag och avtal, utvärdering av anbud, förhandling med leverantörer samt kontraktsförvaltning.
Din roll kommer vara att stödja projektverksamhet med deras behov av konsulttjänster och framförallt avrop från ramavtal. Ditt ansvar är att säkerställa ordning och reda upprätthålls för ingångna avtal, gällande villkor, omfattning, avtalstid samt tillhörande säkerhetsskyddsavtal och registerkontroller.
Du tillhör inköpsenheten men kommer sitta i projektverksamheten för att på bästa sätt kunna stötta beställarna.
Uppdraget avser att utföras av en resurskonsult (en tjänst som utförs av en Konsult i syfte att ge förstärkning till Svenska kraftnät i det löpande arbete som utförs av Svenska kraftnät. Utförandet av dessa tjänster leds och styrs av Svenska kraftnät)
Du förväntas också bidra till det strategiska kategoristyrningsarbetet genom att stödja kategoriansvarig och kategoriteamet i arbetet. Upphandlingar på Svenska kraftnät genomförs enligt LUF, Lagen om offentlig upphandling inom försörjningssektorerna.
Arbetet utförs i nära samarbete med övriga medarbetare på inköpsenheten, många delar av övriga Svenska kraftnät samt leverantörer.
Uppdraget kräver god kompetens och förståelse för kommunikation och relationsbyggande då inköpsrollen innebär kontaktytor inom hela verksamheten och med leverantörer.
Arbetsuppgifter
Krav på leverans:
Löpande genomföra avrop/upphandlingar framförallt inom konsulter och tekniska konsulter men inte uteslutande. Kontinuerligt stötta projektverksamheten med deras inköp och avtal.
Placering:
Placering Svenska kraftnäts kontor i Sundbyberg.
Omfattning:
Uppdraget uppskattas ha en beläggning på 100 % under hela uppdragstiden.
Skallkrav
Utbildning(Svenska kraftnät kan på begäran kräva in bevis för utbildning eller certifikat):
- Konsulten ska ha eftergymnasial utbildning inom inköp, teknik, ekonomi, juridik; KYeller annan utbildning tillsammans med erfarenhet som Svenska kraftnät sammantaget bedömer som likvärdig.
Kompetens och Erfarenhet:
- Konsulten ska ha minst 3 års erfarenhet avinköpsarbete innebärande avrop/upphandling, hantering av avtal, kontraktsförvaltning.
- Kunna genomföra avrop/upphandlingar från början till slut självständigt.
Annat
Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Svenska kraftnät förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.
- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
- Arbetar självständigt och målinriktat
- Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
- Förmåga att arbeta i grupp
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringsavdelningen
0840022750
Konsultchef