OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lernia Bemanning AB är Sveriges största nischade bemanningsföretag inom industri, teknik och logistik och omsätter 500 Mkr. Lernia Bemanning är en del av Lernia AB som är Sveriges största företag inom kompetensförsörjning. Lernia är kvalitets och miljöcertifierat. För uthyrning med stor möjlighet till tillsvidareanställning söker vi till kund en erfaren inköpare! Generell beskrivning av arbetet. Operativt inköp är en grupp bestående av 5 personer vars ansvar är att säkerställa tillgången på externt inköpt materiel för fabrikens monteringsbehov. Varje operativ inköpare ansvarar för avropen till en delmängd av de drygt 200 leverantörerna. Den operativa inköparen ansvarar all löpande hantering av leveransfrågor för sina leverantörer. För varje leverantör finns en kommersiellt ansvarig inköpare som den operativa inköparen samarbetar med. Gruppen Operativt inköp ingår i Logistik avdelningen tillsammans med Godsmottagning, Kvalitetsavsyning, Interna transporter samt Verktygsförråd. Arbetsuppgift. Lägger avropsorder i verksamhetssystem SAP. Leveransbevakar, underhåller systemet med bekräftade order datum, håller daglig kontakt med leverantörer efter behov. Gör adhoc beställningar vid behov. Informerar monteringsplaneringen om utvecklingen i särskilda leveransfrågor. Koordinerar kvalitetsproblem tillsammans med avsyningen. Arbetsplats & tider: Tierp, dagtid Grundläggande utbildnings krav: Gymnasium, Svenska och Engelska. Bas kunskaper och erfarenhets krav. Datavana, SAP, arbetat med avropsförfarande eller liknande. Personprofil. Initiativrik, ordningsam samt villig att lära. Uppdragets varaktighet. Snarast och till 1 sept-2006. Kan komma att förlängas.