OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Division MainPartner tillhandahåller kundanpassade tjänster av kvalificerat apparatunderhåll och teknisk service till försvarskunder och civila flygoperatörer. Vi tillverkar och reparerar komplexa produkter till försvar och civila kunder. Som logistikpartner i försörjningskedjan tillhandahåller vi integrerade lösningar och tjänster i vår strävan att infria kundens förväntningar. Arbetsbeskrivning Tjänsten innebär arbete med materialstyrning och inköp av reservmateriel och tjänster till vår underhållsverksamhet. Våra leverantörer finns huvudsakligen i USA och Europa och arbetet består till stor del av att i nära kontakt med leverantörerna handlägga löpande inköp och bevaka leveransläget. Utöver löpande inköp och materialstyrning förekommer arbetsuppgifter med uppföljning, leverantörsutveckling och projektarbete inom ramen för inköpsfunktionens ansvar. Arbetet bedrivs självständigt och i nära samverkan med övriga funktioner inom enheten, främst då produktions- och teknikfunktionerna inom respektive produktionsavsnitt som tjänsten ansvarar för försörjningen till. Kvalifikationer Vi tror att du har högskoleutbildning med inriktning mot inköp och logistik, alternativt gymnasieutbildning med påbyggnad i tidigare nämnda områden. Vi ser också att du har flerårig erfarenhet av inköp och logistik eller annan kommersiell befattning inom industrin. Goda språkkunskaper i engelska samt hög social kompetens och samarbetsförmåga. Du har känsla för affärsmässighet och kundnytta samt god förmåga att arbeta självständigt och målinriktat.