Inköpare

Arbetsbeskrivning

Vi behöver en inköpare som samordnar och kvalitetssäkrar vårt omfattande inköpsarbete.Arbetsuppgifter: . Svara för samordning av Länsstyrelsens upphandling och inköp av varor och tjänster.. Utarbeta metoder och rutiner för sådana inköp.. Bistå organisationen med råd och anvisningar i samband med upphandling och inköp.. Förhandla med olika leverantörer om lokala ramavtal..Följa upp och kontrollera gjorda inköp.. Genomföra inköp inom delar av Länsstyrelsens verksamhet.. Upprätta årlig investeringsplan för myndigheten.. Utföra vissa uppgifter av ekonomiadministrativ karaktär.För tjänsten krävs lämplig högskoleutbildning med ekonomisk/teknisk inriktning.Vi vill att du har mycket god erfarenhet av inköp i offentlig verksamhet med tillämpning av lagen om offentlig upphandling (LOU).Du behöver också ha goda IT-kunskaper.Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper eftersom Du skall arbeta i en intern stab/serviceorganisation.Vi vill att du är kreativ, kundorienterad, serviceinriktad och har god analytisk förmåga.Du måste ha mycket god förmåga att uttrycka Dig i tal och skrift. Vill Du veta mer?Tala med ekonomichef Carina Rydstedt.Samtliga nås på telefon 0480 - 82 000 Du är välkommen med Din skriftliga ansökan och meritförteckning senast 17 december.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010