Inköpare

Arbetsbeskrivning

Idag finns Randstad i tjugo länder med över 2.500 lokal avdelningar i Europa, Nordamerika och Asien.På Randstad har vi specialiserat oss på att hjälpa företag med kompetent personal inom Administration, Kontor, Ekonomi, Finans, Teknik, IT, Produktion & Lager.Med ca 700 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Nyköping, Norrköping och Västerås är vi idag ett av landets ledande bemanningsföretag.Varje dag går runt 325.000 Randstad-medarbetare ut och jobbar hos våra kunder, inom alla tänkbara branscher.Det gör Randstad till ett av de största bemanningsföretagen i världen.Randstad Sverige är medlem i Svenskt Näringsliv och är auktoriserat av Bemanningsföretagen, som ingår i Almega.Företaget är ett kommunaltbolag inom Stockholmsstad och befinner sig mitt i en spännande utvecklingsfas, där inköps- och sourcingfrågor får allt större betydelse för företagets kärnverksamhet.De strategiska områdena är främst entreprenader, fibernätmaterial- och andra komponenter samt i viss mån IT-system.Både den strategiska och den operativa inköpsverksamheten ska utvecklas för att optimalt stödja den mycket snabba tillväxten av företagets fibernät.Bättre strategiska analyser och effektivare inköpsprocesser är målet.Nu söker de en inköpare som vill vara med och implementera de nya insköpsprocesserna.Arbetsuppgifter Inköparens roll kommer att innebära deltagande i strategiska analyser och upphandlingar.Du kommer att självständigt få[driva upphandlingar och operativa inköpsfrågor - till en början av enklare karaktär, men så fort som möjligt även mer strategiska frågor.Samt delta i utvecklingen av inköpsenheten och dess sätt att arbeta med behovsställare och leverantörer.Utbildning & erfarenhet Vi tror att du har 2-5 års arbetslivserfarenhet efter civilekonom eller[civilingenjörsexamen samt har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.[[Erfarenhet av projektledning är ett[stort plus.Om du dessutom har erfarenhet från inköpsrelaterat arbete i[entreprenadbranschen är det en merit.Inom kommunen följs LOU[(Lagen om offentlig upphandling) och det är givetvis en fördel om du känner till LOU men huvudsaken är att du har viljan och motivationen att lära dig.Personliga egenskaper Vi tror att rätt person har ett genuint intresse av att göra affärer och är av naturen driven och[van att arbeta[självständigt.Inköpsrollen kräver givetvis att du är noggrann och analytisk samt van att kommunicera i både tal och skrift.För att trivas på företaget kommer en presitgelös och ödmjuk framtoning med inslag av frispråkighet och kommunikationsvana att vinna i längden.Vi söker dig som gillar att förmedla budskap vidare i organisationen.Vi ser fram emot din ansökan och[intervjuar löpande. [

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Maria Osihn
+46 86939431
Kristin Bernström
+46 729889024
Carin Wall
072 988 90 07
Jonna Blom
+46 72 988 90 42
Johanna Stigedahl
+46 72 988 90 49, +46 72 988 90 49
Peter Engström
+46 (0)12-2269035, +46 (0)72 988 90 35
Peter Engström
08-693 94 17
Johan Dahlén

Joakim Pergefors Eriksson
+46 729889051, +46 729889051

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Stockholm
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 25 oktober 2007
  • Ansök senast: 8 november 2007

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


8 januari 2025

8 januari 2025

8 januari 2025