OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rollco grundades 1999 och är idag en internationell koncern, med huvudkontor och verkstad i Helsingborg. Gruppen har totalt 29 anställda och vi finns i Sverige, Danmark, Finland och Taiwan. Rollco är specialist på komponenter och lösningar inom området linjära rörelser. Vi är ett lag som alltid arbetar utifrån ett kundfokuserat synsätt. Vi värdesätter vår personals engagemang och viljan att utföra ett lagarbete och därigenom skapar vi tillsammans en sann arbetsglädje. Vår nuvarande inköpare har gått vidare till annan tjänst inom företaget och därför söker vi nu dig som vill vara med och aktivt arbeta för att vi tillsammans ska fortsätta att utvecklas! Arbetsuppgifter Du kommer självständigt att hantera det dagliga arbetet med beställning av gods samt bevakning och uppföljning av leveranser. Du ska uppdatera information i vårt administrativa system, informera om leveransförändringar samt vara en trygg länk mellan säljavdelningen och verkstaden. Du ansvarar för att rätt produkt är på rätt plats i rätt tid. Arbetet innebär en del resor, men framför allt mycket kontakt med medarbetare och leverantörer i såväl Europa som Asien. Profil Du har minst 2-3 års inköpserfarenhet, gärna från internationell miljö. Intresse och erfarenhet från tekniska produkter och kunskaper i strategiskt inköpsarbete är meriterande. Du har mycket goda kunskaper i engelska, i både tal och skrift. Likaså har du god datorvana och intresse för IT/IS som stöd i inköpsarbetet. Som person är du positiv, noggrann, stresstålig och ansvarstagande. Vi lägger stor vikt vid ditt engagemang och ditt kundfokuserade synsätt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ekonomichef Anders Hedelin
042-150050
0706-955450