OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
FÖRETAGSPRESENTATION Atlet AB är ett svenskt, familjeägt, truckföretag med bred internationell verksamhet.Vi utvecklar, tillverkar och marknadsför elektriska truckar för inomhushantering.Atlets produkter marknadsförs via våra 8 dotterbolag och via ett nät av återförsäljare över hela världen. Vi ligger i frontlinjen när det gäller produktutveckling och våra truckar kännetecknas av modern design, förstklassig ergonomi och senaste teknologi.Vår bransch - logistik - befinner sig i en dynamisk och utmanande utveckling.Omsättningen är 1700 MSEK och vi är ca 1000 anställda i koncernen. Vi söker nu en inköpare till Atlet Markets Inköps- och Logistikavdelning- Parts De huvudsakliga arbetsuppgifterna för tjänsten är att arbeta med inköp och kvalitetsarbete av reservdelar och senare även tillbehör.Tjänsten innebär att tillsammans med kollegor ansvara för den årliga inköpsbudgeten på Parts samt för leverantörsbasen och kostnadsutveckling inom flera komponentsegment.Detta medför bland annat utvärdering och val av nya leverantörer samt uppföljning av de existerande.Du kommer att arbeta nära Atlet Products Inköps- och Logistikavdelning.För att lyckas i denna tjänst behöver du vara social och kommunikativ samt ha ett starkt kommersiellt intresse.Du bör även ha god förhandlingsvana och vara drivande som person.Du gillar att jobba i en internationell miljö och har potential till att ta ett större ansvar. Du som söker tjänsten har/kan dessutom: .Högskoleutbildning inom Teknik .Tala och skriva engelska samt svenska flytande .Erfarenhet från inköp och logistik och/eller projektledning inom industrin .Kan du ytterligare ett språk t.ex. tyska så är detta meriterande Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast möjligt Vi eftersträvar en jämn könsfördelning och välkomnar såväl manliga som kvinnliga sökanden till denna befattning.Mark Sigvardsson, Group After Sales Manager, tfn.