OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Alstom är en global koncern med 60000 anställda. 1000 av oss arbetar i Sverige med att utveckla, sälja och underhålla avancerad infrastruktur för Energi och Transporter. Då en av våra inköpare går på föräldraledighet behöver vi en vikarie under 12 månader. Tjänsten är tidsbegränsad men möjlighet till anställning eller förlängning finns. Arbetsuppgifter: Som inköpare kommer Du att ingå i en stark och positiv inköpsgrupp på 6 personer som samarbetar med 5 projektinköpare. Utifrån högt uppsatta mål arbetar vi för att utveckla och behålla vår konkurrenskraft på marknaden. Dina uppgifter blir att utveckla nya och befintliga leverantörer gällande kvalitet, leveransförmåga, teknik och pris, så att vi håller konkurrenskraftiga priser på vår globala leverantörsbas. Att förhandla kontrakt i samarbete med olika interna team för stora projekt är ett annat viktigt område. Liksom att bistå med riskbedömningar vid sidan av det traditionella inköpsarbetet, såsom att ta fram inköpsplaner, sätta inköpsmål, följa upp och driva inköpsstrategier. Kvalifikationer: Vi vill att Du har utbildning inom både teknik och ekonomi, samt god kunskap och erfarenhet inom Supply Chain Management samt vana av förhandlings- och inköpsprocesser. Vi förväntar oss att Du kan driva affärsförhandlingar på engelska. Kunskaper i SAP ser vi som meriterande. Du har stor arbetskapacitet och är van att ta initiativ, driva på och att snabbt lösa komplexa situationer för att komma i mål. Du tycker om och är bra på att inspirera, leda och motivera teamet. Partner eller sambo? Vi samarbetar med Medak Networking för att underlätta för eventuell medflyttare till Kronobergs län se www.medak.info.