OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Volvo Construction Equipment är organiserat i fyra Business Lines som var och en har affärsansvar för en produktkategori.Huvudanläggningar för verksamheten finns i Arvika (Sverige), Asheville (USA), Braås (Sverige), Eskilstuna (Sverige), Hallsberg (Sverige) och Pederneiras (Brasilien). Till inköpsavdelningen i Braås söker vi: Inköpare Inköpsfunktionen (Purchasing & Supply Management) i Braås har globalt ansvar för inköp av chassi,- hytt- och karosserikomponenter till Volvos ramstyrda dumprar och hjullastare (Hauler & Loader Business Line).Som Inköpare arbetar Du i en målstyrd organisation i en global miljö med högt tempo.Arbetet bedrivs tvärfunktionellt i samverkan med leverantörsutveckling, logistik, produktutveckling, produktionsteknik med flera. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Leda och driva upphandlingsarbetet inom eget ansvarsområde Planera, förbereda och genomföra förhandlingar samt sluta avtal inom ansvarsområdet Utforma och upprätthålla inköpsstrategier Aktivt delta i produktutvecklingsprocessen Driva förbättrings- och rationaliseringsarbete mellan leverantörer, produktutveckling och produktion Delta i Hauler & Loader Business Lines globala samarbete med övriga Volvobolags inköpsorganisationer Önskvärda kvalifikationer: Vi söker nu en inköpare som är drivande, strukturerad och har lätt för att knyta och upprätthålla kontakter.Du har: -något eller några års erfarenhet från tillverkningsindustrin, gärna från inköp, försäljning, logistik eller produktionsteknik -civilingenjörsutbildning eller motsvarande och behärskar engelska i både tal och skrift