OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss får du ett spännande, intressant och roligt jobb, eftersom vi är engagerade och har arbetsuppgifter som varierar! Det finns alltid möjlighet att utvecklas och du är aldrig ensam för vi vill ta tillvara vår gemensamma kunskap på bästa sätt. Vi tycker också att det är viktigt att du hittar en balans mellan jobb och fritid. Vi lovar att du kommer att bidra med samhällsnytta för både företag och medborgare i Sverige.
Om jobbet
Inköpsenhetens arbetsuppgifter består av att genomföra driva, utveckla, samordna, följa upp och utvärdera myndighetens inköp samt att tillhandahålla juridiskt stöd i civilrättsliga frågor.
I arbetet ingår bland annat att effektivisera tidigare arbetssätt, ta fram mallar, rutiner som stöd för hela inköpsprocessen från behovsanalys, leverantörsmarknadsanalys till avtalsuppföljning. Samtliga medarbetare inom inköpsenheten ger stöd och service i inköpsfrågor.
Inköpsenheten ska säkerställa att arbetet utförs med ett djupt kunnande inom upphandlings- och inköpsområdet och verkar för en hög förståelse för inköpsprocessen inom myndigheten. Transportstyrelsen arbetar i ett elektroniskt upphandlingssystem, Visma TendSign och inför nu till sommaren även ett elektroniskt beställningssystem.
Du kommer att
• självständigt driva och genomföra operativt inköpsarbete för Transportstyrelsens olika verksamheter (tyngdpunkt på IT-konsulter i dagsläget)
• genomföra avrop från ramavtal med både en leverantör och med flera leverantörer (förnyad konkurrensutsättning)
• genomföra direktupphandlingar
• arbeta med löpande avtalsförvaltning
• vägleda, ge stöd och service i frågor om inköp
Om du ska trivas hos oss
...behöver du kunna lyfta blicken, se helheten och tänkta långsiktigt. Vi vill att du tar ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för våra olikheter. Du kommer att vara Transportstyrelsens ansikte utåt och därför är dina personliga egenskaper viktiga när vi väljer nya medarbetare.
Du måste ha
• eftergymnasial utbildning
• erfarenhet av inköpsarbete från offentlig eller privat sektor
• god kunskap i Microsoft Office
• god förmåga att utrycka dig i tal och skrift.
Det är meriterande om du också har
• utbildning med inriktning mot inköp/upphandling, juridik, ekonomi eller it
• god fallenhet för att strukturera och arbeta på ett affärsmässigt sätt
• arbetat i det elektroniska upphandlingsverktyget Visma Tendsign eller motsvarande
• goda språkkunskaper i engelska
• B-körkort.
Vi vill att du
• är en pedagogisk person och har hög grad av servicekänsla och integritet
• har förmåga att arbeta drivande och självständigt under eget ansvar
• är en flexibel person som har lätt för att arbeta tillsammans med andra
• är noggrann och utför dina arbetsuppgifter med hög kvalitet
Vill du veta mer?
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Örebro. Vi tillämpar normalt provanställning. Tillträde efter överenskommelse.
Du är välkommen att kontakta chef för inköpsenheten Kristina Portugués på 010 – 495 42 10, kristina.portugues@transportstyrelsen.se
Saco Nada Balorda och ST, Sissi Hamnström Cole, nås via vår växel på 0771-503 503.
Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.
Välkommen med din ansökan
Vi behöver din ansökan senast den 7 september 2014 märkt med referensnummer TSG 2014-1219. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör urvalet med hjälp av frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem.