OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner.I Sverige har Adecco ca 50 kontor och 5000 anställda.Våra verksamhetsområden är uthyrning, rekrytering, outsourcing och karriärutveckling.Adecco är auktoriserat.Adecco i Örebro söker nu för kunds räkning en inköpare för ett längre uthyrningsuppdrag i Örebro. Om uppdraget: Uppdraget sträcker sig preliminärt året ut men kan även komma att förlängas.Möjlighet finns att bli övertagen av kund.Du kommer att arbeta dagtid och bör kunna vara på plats inom ca 1 månad.Tjänsten innefattar en hel del resor men inledningsvis främst inom landet. Dina arbetsuppgifter .Definiera och implementera inköpsstrategier..Definiera leverantörsbasen i linje med framtagna inköpsstrategier .Genomföra marknadsanalyser och kostnadsreducerande åtgärder för företaget..Leda och driva årliga prisförhandlingar samt ansvara för inköpsprocessen i nya utvecklingsprojekt.Kravprofil: .Teknisk eller ekonomisk utbildning på högskolenivå..Några års erfarenhet av internationellt inköpsarbete inom tillverkningsindustrin..Erfarenhet av att utveckla inköps- och leverantörsstrategier samt av att pris- och avtalsförhandla..Goda kunskaper i engelska i både tal och skrift då flertalet av företagets leverantörer finns utom Sverige..Som person har du lätt för att samarbeta, är drivande, målmedveten samt har god analytisk förmåga.Vi erbjuder: Utifrån din kompetens och dina ambitioner ger Adecco dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.Med varierande uppdrag skaffar du dig på en bred erfarenhet samt ett stort kontaktnät.Adecco prioriterar god hälsa hos våra medarbetare och erbjuder därför friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort.Intresserad?Välkommen med din ansökan så snart som möjligt.Vi tar emot ansökningar via vår CV-databas.Du ansöker till tjänsten genom att registrera ditt CV via www.adecco.se Välkommen med din ansökan!