Inköpare av entreprenader  till Strängbetong

Inköpare av entreprenader till Strängbetong

Arbetsbeskrivning

Strängbetong är Sveriges ledande stombyggnadsföretag och vår vision är att skapa de vackraste, mest innovativa och hållbara samhällsmiljöerna i Sverige. Vi bygger allt från bostäder och kontor till parkeringshus, hallar och arenor. Strängbetong har idag 950 medarbetare och omsätter ca 2,4 miljarder, vi finns på sju produktionsenheter och elva kontor runtom i Sverige. Huvudkontoret finns i Stockholm. Strängbetong ingår i Consoliskoncernen som har 11 000 anställda och omsätter ca 15 miljarder SEK.

Att jobba hos oss på Strängbetong innebär att arbeta i ett företag med möjligheter att utvecklas och att få både små och stora utmaningar.

Vi som arbetar på Strängbetong är måna om varandra. Vi är engagerade proffs som är ärliga och agerar affärsmässigt. Vi värdesätter nyfikenhet, lär oss ständigt nya saker och fokuserar på utveckling. En trygg och säker arbetsmiljö prioriteras där vi ställer krav på delaktighet och ett personligt ansvar.

Välkommen till ett företag med närhet till besluten, möjlighet att påverka och där gemenskapen är stark!

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.


Om tjänsten

I den här tjänsten ansvarar du för inköpsarbetet kopplat till specificerade montageentreprenader, stålstommar och t ex fönsterentreprenader. Du kommer att ingå i det centrala inköpsteamet inom Strängbetong med kollegor i Örebro, Stockholm och Göteborg. Inköpsarbetet täcker hela landet men ditt fokus kommer att vara projekt främst i region Syd och Mellan. Det innebär att du i ditt arbete förväntas resa några dagar i månaden.

Ditt arbete utgår från ett färdigt sammanställt underlag. Utifrån detta driver du upphandlingen mot relevanta aktörer och ansvarar för projektinköpens kommersiella delar vilket omfattar upphandlingsprocessen, sammanställning och utvärdering av anbuden. Som del av inköpsorganisationen fungerar du även som bollplank och stöd i andra inköpsrelaterade frågor.


Vem är du?

Vi ser att du har en relevant utbildning och några års erfarenhet av att helt eller delvis jobbat med entreprenadinköp. Erfarenhet från bygg- och anläggning eller fastighetsbranschen är högst relevant. Du bör känna dig bekväm inom entreprenadjuridik och branschens regelverk så som AMA AF 12, AB04 och ABT06. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift och har B-körkort.

Vi söker dig som skapar och utvecklar relationer – med både leverantörer och kollegor. Genom långsiktighet och goda samarbeten skapar du förutsättningar för bra affärslösningar. Som person är du sannolikt analytiskt lagd, föredrar ett strukturerat arbetssätt och har förmågan att växla mellan detalj- och helhetsfokus. Du driver självständigt dina uppdrag med ett tydligt fokus på resultat och deadline. Din kommunikativa förmåga är god och som den lagspelare du är bidrar du till en positiv stämning i gruppen och på arbetsplatsen.

Vi ser gärna att du utgår från kontoret i Örebro men är även öppna för placering vid något av våra andra kontor i Kungsör, Stockholm eller Göteborg.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 februari 2021
  • Ansök senast: 2 mars 2021

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024