Inköpare av logistiktjänster

Arbetsbeskrivning

Adecco Office & HR förmedlar VD-sekreterare, administrativa chefer, HR-specialister, personalchefer m.fl.Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag med lyckade rekryteringar.Bland våra uppdragsgivare återfinns flera av de stora, multinationella koncernerna, men också många av de mindre, innovativa företagen.Mer information om Adecco finns på www.adecco.se Nu söker vi en inköpare av logistiktjänster till vår uthyrningsverksamhet med möjlighet till anställning hos vår kund i centrala Stockholm. Dina arbetsuppgifter Arbetet som inköpare hos vår kund innebär både kreativa inköpslösningar och strukturerade administrativa rutiner. Som inköpare arbetar du på strategisk nivå med att utveckla vår kunds leverantörsstruktur.Tjänsten innebär bl.a. att aktivt upphandla nya entreprenörsavtal samt att förvalta och omförhandla befintliga avtal.En stor del av ditt arbete innebär kontakter med kommuner, transportföretag, fastighetsägare etc.och du ska aktivt arbeta med upphandlingar liksom att analysera och sammanställa rapporter i Excel. I arbetet förkommer en del resor inom Sverige varvid övernattning kan bli aktuellt vid ett par tillfällen per månad. Vem söker vi?Vi söker dig som har gymnasieutbildning och flera års arbetslivserfarenhet bl.a. från inköp av logistiktjänster.Erfarenhet inom återvinningsbranschen är en fördel.Det är viktigt att du har ett stort intresse för administrativt arbete och har ett utpräglat ordningssinne.Tjänsten kräver att du har en väl dokumenterad erfarenhet av Excel (pivot tabeller).Du har ett affärsmässigt perspektiv med en god förmåga att initiera och självständigt driva dina arbetsuppgifter.Din kommunikativa förmåga är mycket god i såväl relationsskapande som förhandlande situationer.Du har en analytisk samt affärsorienterad ådra.Då du kommer att ha stora kontaktytor förutsätter vi att du är mycket samarbetsorienterad och serviceinriktad.För att arbeta som konsult bör du vara positiv, flexibel och kontaktskapande.Du har stor personlig mognad och en hög känsla för service.Du har lätt att lära känna såväl nya rutiner som människor och får i gengäld en vardag som utvecklar och stimulerar dig. Vad erbjuder vi?Du blir anställd som konsult i Adecco Sweden.Tjänsten är på heltid och ska tillsättas i början av september.Uppdraget är på 6 månader med möjlighet till anställning hos vår kund efter det. Är du intresserad?Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt.Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden.

Sammanfattning

Liknande jobb


Operativ Inköpare

Operativ Inköpare

14 november 2024

Supply Manager till Saab

Supply Manager till Saab

14 november 2024

Strategisk Inköpschef till Saab

Strategisk Inköpschef till Saab

14 november 2024