OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Peab Bygg Syd behöver förstärka vår organisation med ytterligare en erfaren inköpare. Har du en gedigen branscherfarenhet och vana av att arbeta med projektinköp så kan vi erbjuda dig en variation av spännande projekt i en positiv och utvecklande miljö.
Om tjänsten
Organisatoriskt tillhör du inköpsgruppen, men som inköpare arbetar du nära ditt projekt tillsammans med våra arbetschefer och är behjälplig i framtagning av förfrågningsunderlag, kalkylering och ansvarar för inköpsplanering och inköp både i anbudsskedet och i pågående produktion.
Rollen innebär också att analysera, identifiera och hitta lösningar på våra kunders önskemål samtidigt som du hela tiden har ett långsiktigt perspektiv med fokus på lönsamhet, kvalitet och arbetsmiljö.
Din placering och utgångspunkt blir på vårt kontor i Helsingborg och du rapporterar till inköpschefen.
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen är det viktigt att du är noggrann, strukturerad och gillar problemlösning. Drivkraft och engagemang är andra egenskaper som vi värdesätter.
Tjänsten innebär många kontakter med kunder och leverantörer, vilket ställer höga krav på affärsmässighet och kommunikationsförmåga. Du har bra samarbetsförmåga och arbetar gärna i team även om arbetet kräver att du kan driva ditt arbete framåt på egen hand.
Kravprofil
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av projektinköp inom byggbranschen. Mycket goda kunskaper inom entreprenadjuridik och byggnadskonstruktion. För att trivas i rollen har du ett intresse för ekonomiska resultat och administration.
Du talar och skriver svenska obehindrat samt innehar körkort B.
Kontakt
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta inköpschef Anna Sjöstrand 0725 337918 eller HR-partner Therese von Wachenfelt 0733 372723.
Vi tillämpar löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.