OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KitchenTime Group söker nu en driven och ambitiös Inköpare för den danska marknaden.
Vi på KitchenTime Group är ett ungt, ambitiöst team med stort intresse för teknik och e-handel som drivs av att tillsammans skapa bästa möjliga kundupplevelsen.
KitchenTime Group består av varumärkena Confident Living , KitchenTime, Kökets favoriter och Makuja Kauppa. Confident Living är en av Sveriges ledande återförsäljare av möbler och heminredning med ett brett sortiment för hemmets alla rum från välkända varumärken och nya designers. KitchenTime är en av Nordens ledande aktörer inom kategorierna köks- och serveringsprodukter med över 45 000 produkter i sortimentet. Varumärkena och företagen grundades 2013, i oktober 2016 förvärvade KitchenTime Confident Living och bildade därigenom KitchenTime Group och under Juni 2020 förvärvades Kökets favoriter och Makuja Kauppa till Kitchen Time Group.
Om tjänsten
Som Inköpare jobbar du i vårt inköps- och försäljningsteam där du driver dina mål för en lönsam tillväxt i dina kategorier. I den här tjänsten har du särskilt ansvar för de danska och norska marknaderna och arbetar med att säkerställa att vi har ett attraktivt sortiment och erbjudande där. Du säkerställer att vi handlar till rätt priser och håller våra servicenivåer. Du arbetar tillsammans med våra kategorichefer för att säkerställa att vi ständigt har ett attraktivt erbjudande till våra kunder med en sund lönsamhet. Som person är du analytisk, trivs bra med stora datamängder och gillar att jobba med BI-verktyg för att fatta informerade beslut.
I dina arbetsuppgifter ingår att:
- Operativt inköpsarbete
- Kampanj och aktivitetsplanering för den danska marknaden
- Ansvar för supply inom dina kategorier
- Uppföljning av avtalsefterlevnad
- Förhandling av inköpspriser och villkor
- Besöka inköpsmässor regelbundet, både i Sverige och internationellt
- Analys av aktiviteter och leverantörssamarbeten för att identifiera utvecklingsmöjligheter
- Samarbeta brett inom företaget för att nå dina mål för försäljning, lönsamhet och lagernivåer (kundservice, marknadsföring, logistik, mm)
Kvalifikationer
- Flytande danska eller norska i tal och skrift
- Minst 3 års erfarenhet av inköp
- Tidigare erfarenhet från onlineverksamhet är ett plus alternativt annan snabbrörlig verksamhet
- Stor erfarenhet av förhandlingar
- Erfarenhet av något av våra produktområden är meriterande men inte ett krav
- Stark analytisk förmåga och vana att behandla stora mängder data
- Mycket goda kunskaper i Microsoft Excel
Vi erbjuder
• En roll i ett snabbt växande team med stora utvecklingsmöjligheter
• Centralt kontor 5 minuter från Uppsala Centralstation
• En entreprenöriell organisation med stora möjligheter att påverka
• Fantastiska arbetskamrater som jobbar tillsammans i team mot gemensamma mål
Om dig
• Du måste gilla att utmana dig själv och ständigt utvecklas för att ligga i framkant.
• Vara en prestigelös och generös lagspelare samtidigt som du drivs av att jobba under ett stort eget ansvar.
• Inneha ödmjukhet och visa respekt för kollegor och leverantörer samt vara innovativ, fokuserad och resultatorienterad.
Tillträde och ansökan
Tjänsten är en heltidstjänst och tillsätts omgående efter överenskommelse. Intervjuer sker löpande.
Rekryteringsprocess
Inga ansökningar tas emot via e-post utan samtliga ansökningar skickas via angivna ansökningsformulär.
Inför våra rekryteringsprocesser har vi tagit ställning till publiceringskanaler och undanbeder oss därför vänligt, men bestämt kontakt från rekryteringsföretag och mediesäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Erik Andrén
Caroline Friestedt