OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en Inköpare för Direktupphandling och UBW-support till Svenska Kraftnät.
Om Uppdraget
Svenska kraftnät söker nu en konsult för ett heltidsuppdrag som inköpare. Ditt uppdrag består av att bidra till Svenska kraftnäts utbyggnad av nya och förnyelse av befintliga anläggningar genom att hjälpa verksamheten med de direktupphandlingar som behöver göras inom främst kategorin indirekta material och tjänster.
Vidare kommer du ha delat ansvar för Svenska kraftnäts inköpssystem Agresso/UBW som en av våra ”super user” på systemet. Det innebär att bland annat register- och masterdata vård, löpande hjälpa beställare från verksamheten, lägga upp rekvisitioner/inköpsorder, lägga upp artiklar, systemunderhåll och utveckla rapporter.
Upphandlingar på Svenska kraftnät genomförs enligt LUF, Lagen om offentlig upphandling inom försörjningssektorerna.
Dina arbetsuppgifter
Detta uppdrag innebär främst att vara behjälplig med direktupphandlingar. Du är länken mellan beställarens behov och att varan/ tjänsten kommer beställaren tillhanda. Utifrån beställarnas behov administrerar du inköpet med en snabb och kvalitativ hantering enligt våra processer och utefter LUF's föreskrifter. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att:
- Hänvisa till rätt mall i sten förfrågningsunderlag och avtal.
- Ha dialog om kravställning och genomförande med beställaren.
- Guida och hjälpa till med avtal, rekvisitioner, inköporder, registrering och arkivering av ärendet.
Vidare är du en av medarbetarna som är superuser inom Svenska kraftnäts inköpssystem UBW där du:
- Löpande svarar på frågor och hjälper beställare från verksamheten i deras användande av systemet.
- Underhåll av masterdata och rapporter.
- Vara med i utvecklingen av funktioner och rapporter i systemet, Agresso/UBW och Power BI.
- I sin helhet är du med och bidra med din kompetens för att ständigt förbättra Svenska kraftnäts arbetssätt och processer inom inköpsnära frågor.
Detta är ett konsultuppdrag vilket betyder att du blir anställd hos oss på Snille. Uppdragsperiod: 09-jan-2022 - 09-jan-2023. Uppdragets omfattning beräknas till 100%. Placering Sundbyberg.
Din profil
Krav
- Relevant utbildning som exempelvis ekonom, ingenjör, jurist, beteendevetenskap eller KY-utbildning inom inköp eller motsvarande relevant utbildning som vi bedömer likvärdigt för uppdraget.
- Minst 2 års erfarenhet av inköpsarbete innebärande avrop/upphandling, anbudsformulär och anbudsutvärdering.
- Minst 2 års erfarenhet av att självständigt gjort avrop / upphandlingar från början till slut.
- Minst 1 års arbetslivserfarenhet av underhåll av affärssystem, hantering av master, så som artiklar och inköpsorder.
Meriterande
- Arbetslivserfarenhet av att ingå i en supportfunktion inom inköp eller IT.
- Arbetslivserfarenhet av LOU/LUF utifrån ett inköpsperspektiv.
- Arbetslivserfarenhet av affärssystemet UBW.
Önskade personliga egenskaper
- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Hålla hög servicenivå
- Arbetar självständigt och målinriktat
- Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter och vara strukturerad
- Kunna argumentera utifrån våra riktlinjer men samtidigt vara lyhörd inför beställaren
- Flexibel
Om företaget
Svenska kraftnät är den myndighet som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt - i dag och i framtiden. Svenska kraftnät är en myndighet som drivs i form av ett statligt affärsverk. Svenska kraftnät har drygt 700 medarbetare, de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg, har även kontor i Sundsvall och Sollefteå..
Om Snille
Snille bemanning är nischade mot tekniksektorn och har sedan 2005 arbetat med rekrytering och konsultuthyrning av juniora och seniora kollegor i alla delar av teknikbranschen. Eftersom vi på Snille har teknisk bakgrund har vi goda förutsättningar att förstå våra kunders behov och våra kandidaters efterfrågningar. Vi hjälper individer och ingenjörsföretag att utvecklas och växa!
Låter det intressant?
Då är du välkommen att söka tjänsten via formuläret nedan! Sista ansökningsdag är 14/10, men notera att vi behandlar ansökningarna löpande och tillsättning kan därför komma att ske innan annonsperiodens slut. Vid frågor skicka ett mail till info@snillebemanning.se. Vänligen observera att du inte kan göra en ansökan via mail.