Inköpare för spännande uppdrag i Västerås!

Inköpare för spännande uppdrag i Västerås!

Arbetsbeskrivning

Är du van vid att arbeta med inköp i nära samarbete med produktion? Besitter du goda kunskaper i SAP? Då kan detta vara nästa utmaning för dig! Just nu söker vi en Inköpare till vår väletablerade och globala kund i Västerås! Uppdraget är på heltid och förväntas starta i april för att pågå till årsskiftet, vad vi vet i dagsläget. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Rollen är en kombination av Beredare och Operativ inköpare mot produktion. Detta innebär att du:

• Lägger beställningar för ett tiotal så kallade A-leverantörer, för alla order.
• Leveransbevakar, hanterar fakturor, ändrar leveransdatum – dvs. hanterar administrativt order mot dessa leverantörer och har mycket leverantörkontakt.
• Hanterar kvalitetsmeddelande i den bemärkelsen att skrota material och se till att nytt material köps hem och bevakas.
• Bereder in styck-listor för nya order och produkter i SAP från ritningsunderlag.
• Bereder in ändringar i struktur och hanterar ritningsrevisioner; in i styck-lista och ut mot leverantör.
• Är med från Inköp i uppstart av nya projekt för att se till att nytt material bereds in.
• Deltar i uppföljningsmöten med leverantörer tillsammans med Strategisk inköpare.
• Merparten av arbetet sker i SAP.

I denna roll kommer du vara en av två personer med samma roll, så samarbetsförmåga är jätteviktigt. Du ingår i ett inköpsteam där du, närmsta kollegan och två strategiska inköpare ingår. Organisationen du tillhör är en liten organisation med ett 30-tal tjänstemän och cirka 35 arbetare i produktionen. Det är lite av ”det lilla företaget i det stora.

Vem är du?
Kombinationen av Beredare och Operativ inköpare innebär att du behöver kunna växla mellan arbete som kräver att man skapar strukturer fokuserat och ”ostört” samt snabbt kunna svara upp mot produktion och projekt för akuta frågor.

För att kvalificera dig till rollen söker vi dig med:
• Vana att arbeta med produktion i liknande roll
• Intresse för och kunskap i SAP.
• Vilja att jobba brett i en liten organisation, med visst inslag av ”alla hjälps åt med allt”.

Vidare krävs det att du kan leva med viss oordning runt omkring dig, men ändå ha en vilja att bidra till ordning.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 mars 2021
  • Ansök senast: 13 april 2021

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


Purchaser

Purchaser

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024