OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en vikarierande inköpare för kategoriteam fordon till Inköpsenheten med placering i Stockholm. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Ekonomiavdelningen ansvarar för Polismyndighetens finansiella styrning inklusive miljöledning, lokalförsörjning, service, inköpsverksamhet.
Inköpsverksamheten omfattar det strategiska inköpsarbetet baserat på kategoristyrning, upphandlingsverksamhet, den centrala lagerhanteringen och hanteringen av inköpsärenden. Polisen anskaffar årligen varor och tjänster för drygt 3,5 miljarder kronor. Inköpsenheten har process- och funktionsansvar för inköp av varor och tjänster samt ansvar för att driva rättsliga tvister och processer avseende inköpsverksamhet, exklusive IT-området.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en inköpare i kategoriteam fordon som är med och bidrar till att myndighetens medel används på bästa sätt. I din roll som inköpare utför du inköp av varor och tjänster nationellt, på uppdrag från landets polisregioner och nationella avdelningar. Det är en fördel i rollen om du har kännedom om eller har ett fordonsintresse.
Du bidrar aktivt till att Inköpsenheten har och bibehåller ett välfungerande samarbete med övriga verksamheten genom att ge ett kundorienterat stöd och vara en god representant av Inköpsenheten. Du arbetar med flera uppdrag parallellt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• utföra direktupphandlingar
• utföra nationella förnyade konkurrensutsättningar
• bidra till att styra inköpen mot gällande avtal
• vägleda, ge stöd och service i frågor om inköp till beställare och övrig verksamhet
• ha kontakt och samarbete med andra stödverksamheter inom Polismyndigheten
• registrera och dokumentera handlingar i vårt elektroniska diarieföringssystem
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som:
• har en avslutad gymnasieutbildning eller erfarenhet arbetsgivaren bedömer likvärdig
• erfarenhet i närtid som innefattat inköp och/eller beställningar
• god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• erfarenhet av beställning och/eller inköp från Polismyndigheten
• erfarenhet av inköpssystemet UBW (Agresso)
• utbildning/kurser i inköp inom offentlig sektor
• kunskap/erfarenhet av Lagen om Offentlig Upphandling (LOU)
• erfarenhet av att jobba med fordonsrelaterade varor och/eller tjänster
För att vara framgångsrik i rollen som inköpare behöver du vara förtroendeingivande och drivas av att skapa och upprätthålla goda relationer. Du kommer ha många kontaktytor och med ett serviceinriktat förhållningssätt och vilja att bidra till ett gott arbetsklimat blir du en uppskattad samarbetspartner. Du behöver vara bekväm med att självgående strukturera och driva ditt arbete. För att nå din fulla potential i rollen gillar du att hitta lösningar på uppgifter utan givna svar.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Anställningsform: tidsbegränsad anställning t.o.m. 2021-01-31 med möjlighet till förlängning
Arbetsort: med placering i Stockholm
Arbetstid: flextid
Tillträde: enligt överenskommelse
Funktion: Inköpare kategoriteam fordon
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 29 maj 2020. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering.
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult.
Varmt välkommen med din ansökan!
Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Lászlo Nagy Némedi, tfn 010-56 36 899
Rekryterande chef / strategichef Göran Strömberg
010-563 02 49
Mattias Bergström, t.f gruppchef, tfn 010-563 51
Sektionschef Susan Sahlin
0105641640
Anneli Backström, tfn 010-56 39 320
Sektionschef Fordonsservice Anders Axén
010 5653630
Gruppchef Rasmus Lundahl
010-56 35 119
Gruppchef Bodil Nordmark
010-563 51 70
Magnus Hagström
010-56 71 567
Ekonom Liselotte Hjulin
010-562 80 09