Inköpare Hjälpmedel

Inköpare Hjälpmedel

Arbetsbeskrivning

Som en del av Region Gotland förvaltar och utvecklar teknikförvaltningen infrastruktur med hög driftssäkerhet och inriktning mot ett hållbart samhälle inom områdena fastigheter, vatten/avlopp, gata/mark, kollektivtrafik, avfallshantering och hamnar. Vi tillhandahåller även försörjningstjänster för Region Gotlands verksamheter samt ansvarar för hjälpmedelscentralen. Våra cirka 500 medarbetare utför vårt uppdrag med medborgare, näringsliv och regionens verksamheter i centrum.



Vilka är vi?
Hjälpmedelscentralen och varuförsörjningen är en del av teknikförvaltningen och ansvarar för regionens centralförråd samt för delar av regionens hjälpmedelsförsörjning.

Totalt är vi nästan 40 personer som arbetar här och i vårt uppdrag svarar vi för del i upphandlingsarbetet, inköp, lagerhållning, underhåll, service och distribution av hjälpmedelsartiklar och förbrukningsmaterial.
Det är en spännande verksamhet där det hela tiden händer grejor då våra kunders behov hela tiden förändras.

Då vår nuvarande inköpare valt att söka sig till nya äventyr söker vi nu en person som vill vara med i vårt gäng på hjälpmedelssidan

Dina arbetsuppgifter
Som inköpare på hjälpmedelscentralen, Region Gotland kommer du att vara en av våra affärsmässiga representanter från hjälpmedelscentralen. Du kommer att jobba tätt tillsammans i team med den inköpare som vi har idag och med våra hjälpmedelskonsulenter och tekniker

Arbetsuppgifterna är breda och du kommer förutom att sköta de dagliga inköpen samt uppföljning av dessa också delta i de upphandlingar som görs inom hjälpmedelsområdet, hantera leverantörskontakter, jobba med uppföljning/statistik, skapa artiklar i Sesam (Hjälpmedelssystem) och ta bort utgångna artiklar, registervård i de olika systemen som hanterar hjälpmedel och handha returer till leverantör. Information till berörda vid ändringar av produktsortiment. 

Vem är du?
Vi ser att du som söker har gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning. Vi ser det som meriterande om du har genomförd högskoleutbildning med relevant inriktning.
Vi ser att du har erfarenhet av upphandling och inköp enligt LoU.
Vi ser att du har datorvana, framförallt i Excel och gärna erfarenhet av logistiksystem.

Har du erfarenhet av hjälpmedel eller av hjälpmedelssystemet Websesam/S2 ser vi det som meriterande.

Som person är du självständig, ordningsam, noggrann och kommunikativ.
Eftersom tjänsten innefattar mycket kontakter med andra såväl interna som externa aktörer är din kommunikationsförmåga av yttersta vikt och du ska även kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Som person är du förtroendeingivande och självgående. I mötet med andra är det viktigt att du har god serviceförmåga.

Vi lägger vikt vid personlig lämplighet.





 




Om Region Gotland


Region Gotland svarar för kommun- och landstingsuppgifter samt har det regionala utvecklingsansvaret på Gotland. Vi är nära 6700 engagerade medarbetare som genom våra 240 yrken tillsammans skapar ökad livskvalitet för öns invånare. Vill du också vara med och utföra Sveriges viktigaste jobb?


Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är närmare 60000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler!



Övrigt

Inom Region Gotland strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.
 
Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på http://gotland.com/flytta-hit/
 
På Instagram kan du via @viarregiongotland följa våra medarbetare i sina dagliga arbeten.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hjälpmedel och varuförsörjning
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 december 2021
  • Ansök senast: 9 januari 2022

Liknande jobb


Inköpare

Inköpare

15 november 2024

Teknisk inköpare till projekt i Uppsala

Teknisk inköpare till projekt i Uppsala

15 november 2024

Operativ Inköpare

15 november 2024