OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Adecco söker alltid erfarna inköpare för framtida konsultuppdrag. Som konsult hos oss får du snabbt konkurrenskraftiga erfarenheter samtidigt som du får möjlighet till kontinuerlig utveckling inom ditt kompetensområde! Dessutom kan du fortsätta att bygga upp ditt professionella nätverk av värdefulla kontakter.
Hur kan din arbetsdag se ut?
Ditt ansvarsområde innebär att hantera hela inköpsprocessen och det är vanligt förekommande att du får ha hand om ett eget sortiment. Beroende på vilket företag det gäller så kan arbetsuppgifterna variera från operativt inköpsarbete till strategiskt ansvar och sourcing.
I din roll som Inköpare kan ansvarsområdet innefatta ansvar för:
• Orderläggning, leveransbevakning och logistiska frågeställningar
• Att skapa starka affärsrelationer med leverantörer
• Identifiera och analysera förbättrings- och sparmöjligheter ut ett kvalitets-, leverans- och kostnadsperspektiv
• Förhandlingar
• Marknadsanalys och sourcing av nya leverantörer
• Offert- och avtalshantering
Även andra arbetsuppgifter kan förekomma utöver detta beroende på hur det aktuella tjänsteuppdraget ser ut. Var tyngdpunkten ligger i dina arbetsuppgifter varierar också mellan de olika uppdragen och din kompetens.
Som konsult hos oss finns det därmed alla möjligheter för dig att fortsätta utvecklas och utmanas i din profession!
Om dig
Vi söker dig som är trygg med att arbeta självständigt och driva förhandlingar inom inköpsområdet. Du är relationsorienterad samtidigt som du vågar utmana leverantörer och lösningsorienterad för att nå långsiktiga och hållbara affärsrelationer. Vidare söker vi dig som är noggrann i ditt arbetssätt och har en god analytisk förmåga.
Önskade kvalifikationer
• Eftergymnasial utbildning inom inköp, ekonomi, logistik eller annat relevant utbildningsområde alternativt likvärdig arbetslivserfarenhet
• Dokumenterad erfarenhet av inköpsarbete från en större organisation eller med helhetsansvar hos ett mindre/mellanstort bolag
• Erfarenhet av tekniskt inköp är många gånger högt meriterande
• Att du hanterar svenska och engelska språket obehindrat i tal såväl som skrift
• Van vid att använda dator, system och Excel som arbets- och analysverktyg
Om Adecco
Tjänsterna tillsätts omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden!
Våra kundföretag är av olika storlek och verkar i många olika branscher i Malmö med omnejd. Arbetets omfattning är vanligtvis på heltid eller deltid, under kontorstider.
Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
För rätt person kan konsultuppdragen många gånger leda till erbjudande om anställning direkt hos våra kundföretag.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Michaela Johansson via michaela.johansson@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Inköpare, Purchaser, Buyer, inköp, purchasing, procurement, upphandling, sourcing, Malmö, Skåne, Lund, Trelleborg, Ystad, Adecco
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147