Inköpare i entreprenadprojekt

Inköpare i entreprenadprojekt

Arbetsbeskrivning

Har du flerårig erfarenhet av inköp i fastighetsbranschen? Vil du vara med och påverka entreprenörens inköpsarbete avseende kostnad, tid och kvalitet i våra största byggprojekt? Perfekt, nu söker vi en inköpare i entreprenadprojekt till våra största projekt.

Hos oss blir du en del av Sveriges ledande fastighetsbolag när det gäller säkerhetsfastigheter. Flera av våra kunder bedriver verksamhet som är av betydelse för vårt lands säkerhet, vilket ställer speciella krav både på lokalerna och på oss. Just nu befinner vi oss i en kraftig tillväxtfas och vår projektvolym är större än någonsin tidigare – därför behöver vi bli fler! Välkommen till Specialfastigheter!Om tjänsten
I rollen har du ett nära samarbete med projektteamet för att samordna och driva varierande inköpsfrågor i projektens alla faser. I våra stora samverkansentreprenader deltar du aktivt tillsammans med upphandlad entreprenör för att öka värdet i planerade/pågående och strategiskt viktiga inköp. Detta för att säkerställa att projektets inköpstrategi tillgodoses och att entreprenörens inköp hanteras optimalt med hänsyn till projektets förutsättningar och mål.

Huvudsakliga arbetsuppgifter


• att arbeta fram projektinköpsstrategier
• att säkerställa att kravställningar omhändertas vad gäller inköpsfrågor gentemot entreprenör och dess leverantörer
• att verka för att erfarenhetsåterföring från byggprojekt skapar och möjliggör synergier mellan projekten för leverans av bästa möjliga affärsnytta
• att aktivt bevaka och bidra med marknads-och omvärldsläget och att ha god kännedom om leverantörsbasen främst inom Sverige.

Rollen är under utveckling och då vi befinner oss i en kraftig tillväxtfas är en viktig del av arbetet att driva och leda ett förbättrat arbetssätt inom inköp. Du blir en del av ett engagerat inköpsteam som idag består av 13 personer.

Om dig
För att vara framgångsrik i denna roll har du flerårig erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete inom fastighets- och byggprojekt.

Kvalifikationer

Du har akademisk examen eller annan relevant vidareutbildning inom ekonomi, inköp, juridik, entreprenad eller annan relevant inriktning för tjänsten. Vi ser också att du har:


• erfarenhet av leverantörsförhandling och leverantörsstyrning
• goda kunskaper om entreprenadjuridik såsom AB04 och ABT06
• erfarenhet av utveckling av arbetssätt och processer kopplat till inköpsarbete.

Det är meriterande om du tidigare arbetat med inköpsarbete i fastighets- och byggprojekt över 1 Mdkr, har erfarenhet från andra samverkansprojekt och arbetat med upphandling enligt LOU/LUFS.

Vi söker dig som är driven, strukturerad, engagerad och som vill vara med och bidra till vår fortsatta utveckling. Det är av stor vikt att du uppskattar att arbeta i samarbete med andra. Som inköpare hos oss är du affärsmässig, kvalitetsmedveten och mån om att skapa och upprätthålla goda relationer. Utöver det värdesätter vi om du har strategisk fallenhet och god analytisk förmåga. Då du kommer att arbeta nära tillsammans med både kollegor och leverantörer är det även viktigt att du har en god social kompetens och värnar om ett gott samarbetsklimat. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper.

Placering
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Lund, arbete kommer också ske på vårt projektkontor i Malmö. Då inköpsavdelningen till stor del sitter i Linköping och Stockholm idag och det kommer finnas behov av att vara på plats ute i projekten medför tjänsten en del resor i arbetet.

Tillträde
Enligt överenskommelse.

Ansökan
Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är 13 augusti.

Vi genomför en särskild säkerhetsbedömning genom att genomföra ett säkerhetssamtal och ta del av lagakraftvunna domar från svenska domstolar. Vi genomför även drogtest genom vår företagshälsovård innan anställning. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall inplacering i säkerhetsklass och efterföljande registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585 kap. 3).

Fackliga företrädare
Akademikerföreningen, Thony Eriksson, 010-788 62 37
Unionen, Patrik Svensson, 010-788 63 42
SEKO, Roger Törngren, tel. 010-788 62 78
Ledarna, Fredrik Persson, tel 010-788 62 28

Specialfastigheter är ett statligt ägt företag som äger, utvecklar och förvaltar bland annat kriminalvårdsanstalter, ungdomshem, domstolsbyggnader och polisfastigheter. Det är speciella verksamheter som ofta utgör viktiga samhällsfunktioner och som ställer höga krav – framför allt på säkerhet och hållbarhet. Vårt fastighetsinnehav har en lokalarea på cirka 1,2 miljoner kvadratmeter och ett marknadsvärde som uppgår till närmare 43 miljarder kronor. Fastigheterna finns i drygt 60 kommuner, från Ystad i söder till Haparanda i norr, och där finns också våra cirka 250 medarbetare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Förvaltare Peter Schön
0725-60 13 42
Förvaltningschef Tommy Svärd
013-24 92 08
Förvaltare Anders Axelsson
019-20 87 45 070-323 19 24
Förvaltare Johan Hilldén
08-692 60 04
Chef Förvaltningsstöd Petter Lundqvist
070-370 69 27
IT-chef Masoomeh "Masse" Antonsson
013-24 92 16
Projektchef Stefan Ljungberg
010-788 62 59
HR-chef Christina Burlin
010-788 62 03
Tomas Edström, Förvaltare
010-788 63 28
Christina Burlin, HR-chef
010-788 62 03

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Specialfastigheter Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 juli 2024
  • Ansök senast: 13 augusti 2024

Besöksadress

Borggården
None

Postadress

None
LINKÖPING, 58228

Liknande jobb


21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024