OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Slöjd-Detaljer är ett hobby och hantverksföretag som grundades 1960 i Skara. Med cirka 9000 produkter sker försäljning till skolor och andra statliga/kommunala verksamheter, företag, föreningar och privatpersoner via katalog, på webb och i butik. Vi finns förutom i Sverige, även i Norge, Finland och Danmark. Sedan våren 2014 sker även försäljning till hela världen i en nyutvecklad försäljningskanal på webben. I december 2011 slogs dörrarna upp till vår andra butik på Mäster Samuelsgatan i Stockholm och under sommaren öppnar den tredje butiken i Triangeln, Malmö. Slöjd-Detaljer är ett företag inom ständig utveckling med sikte på en ökad försäljning inom hobby och hantverk. Vi menar att det egna skapandet och människors kreativitet är livsviktigt och söker dig som kan hjälpa oss att sprida denna filosofi vidare.
Arbetsbeskrivning
Som inköpare ansvarar du för att skapa försäljning i enlighet med Slöjd-Detaljers affärsidé och policys.
I arbetsuppgifterna ingår bl.a:
- totalansvar för ett antal produktkategorier att självständigt hantera hela inköpsprocessen från identifiering av behov, till inköp av relevanta produkter, prissättning, faktura kontroll att tillse att produkterna finns i lager efter kundbehov.
- att skapa nya och långsiktiga affärsrelationer.
- att ständigt anpassa och förnya sortimentet utifrån gällande trender.
- skriva produkttexter till webb och katalog samt lägga in och uppdatera information i vårt datasystem om produkter och leveransstatus.
- vara en expert på dina produkter för att kunna stödja kundtjänst vid kundförfrågningar.
- att kommunicera och samarbeta med ditt inköpsteam och övrig personal.
- analysera och följa upp försäljningsresultat.
- besöka mässor, göra leverantörsbesök, konkurrentbevaka och förhandla.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är engagerad, driven och med en professionell framtoning. Du brinner för inköpsprocessen och tycker om att vara väl insatt i gällande trender. Du ska ha en förmåga att själv kunna identifiera behov och ta kontakt lämpliga leverantörer. Som person är du strukturerad, ansvarsfull, du har förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift, du är även handlingskraftig och målmedveten. Du sporras av höga förväntningar och har lätt för att samarbeta. Ordning och reda är självklara egenskaper, likväl känslan för service och struktur i det dagliga arbetet samtidigt som du trivs i en föränderlig miljö med många kontaktytor. Önskvärt är att du har ett intresse för kreativitet och eget skapande.
Formell kompetens
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi, inköp, logistik, teknik eller liknande och har goda språkkunskaper i framförallt engelska och svenska. Tidigare erfarenhet av inköpsarbete eller liknande uppgifter är ett krav och du behöver vara en duktig förhandlare. Vi förutsätter även att du har goda datakunskaper, hos oss internutbildas du i vårt affärssystem Hamoney. Vidare vill vi att du är van vid att arbeta självständigt. Stor vikt läggs dock vid personlig lämplighet. Som inköpare kommer du bli en av nyckelpersonerna som ansvarar för att bygga upp och utveckla produktutbudet, du kommer att ingå i en grupp av inköpare och du har en inköpschef över dig.
Tjänsten är en heltidsanställning med placering på huvudkontoret i Skara. Tillträde Augusti 2014.
Om du vet att detta skulle vara något för dig tveka inte! Vi vill ha din ansökan snarast, dock senast 2014-07-01
För mer info om Slöjd-Detaljer besök www.slojd-detaljer.se eller ring Marianne Medin på te
Kontaktpersoner på detta företaget
vd Marianne Medin
0511-26761
0702102630
Etableringsansvarig Peter Medin
0707454573