Inköpare i Trelleborg

Inköpare i Trelleborg

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av att arbeta både strategiskt och operativt med inköp? Vill du i din nästa roll få vara med och utveckla inköpsprocessen, och samtidigt vara en del av en affärskultur där kreativitet och förbättringsarbete uppmuntras? Söker du efter ett utmanande och stimulerande arbete där du blir en viktig pusselbit för verksamhetens framgång? Då har du hittat helt rätt – varmt välkommen med din ansökan!

Ansvarsområden
I rollen som strategisk och operativ inköpare hos Trelleborg Industri ansvarar du för materialförsörjningen till hela enheten. Du tillhör ett mindre team inom benet för logistik, planering och godsmottagning där du främst arbetar med avrop och inköp av råmaterial och samtidigt hanterar det dagliga flödet inom det operativa arbetet. Du driver, ansvarar och utvecklar även lokala leverantörsrelationer. Du rapporterar i denna roll till Inköpschef.

Tjänstens huvudsakliga arbetsuppgifter består av att: 

• Ansvara och utföra avrop av direkt och indirekt material
• Utveckla materialplanering och materialutnyttjande inom enheten genom att arbeta med och förbättra lagerstyrning samt att strukturerat använda prognoser och relevant marknadsinformation
• Ansvara för leverantörsdata i affärssystem
• Delaktig i utveckling av enhetens inköpsstrategi samt säkerställande av leverantörsbasen för direkt material (tekniska textilier, polymerer och kemikalier) och indirekt material
• Ansvara för Purchasing Excellence aktiviteter i årlig handlingsplan för enheten
• Driva och leda förhandlingar med leverantörer
• Ansvara för inköpsarbete vid investeringsprojekt
• Delaktig i inköpsstegen i utvecklingsprojekt där inköp samarbetar nära utvecklings- och marknadsavdelning
• Utveckla och effektivisera avropsprocess med de möjligheter som finns med ett nytt affärssystem och automation/robotics
• Utmana processer för att ständigt utveckla vårt sätt att arbeta och uppnå våra KPI:er.

Arbetstider
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Trelleborg med start enligt överenskommelse. Resor förekommer i rollen.

Kvalifikationer
För att lyckas i denna roll bör du ha en relevant högskoleutbildning, eller anskaffat dig motsvarande erfarenhet genom arbetslivet. Har du tidigare arbetat i en internationell miljö med en lokal utgångspunkt eller har erfarenhet av tillverkningsindustrin är detta meriterande, vilket även kunskaper inom LEAN-arbete är. 

För att vara aktuell för den här tjänsten behöver du alltså;
• Inneha en relevant utbildning inom området inköp, alternativt ha arbetslivserfarenhet som har gett dig den teoretiska kunskapen i praktiken 
• Ha erfarenhet av orderhantering och operativt inköp 
• Ha administrativ erfarenhet av affärssystem/ordersystem, meriterande med SAP
• Kunna kommunicera obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift

Kanske har du nyligen tagit examen och är i början av din karriär och söker efter en arbetsgivare med goda interna möjligheter för utveckling? Eller har du kanske arbetat några år inom liknande arbete men nu vill ändra inriktning? Oavsett, för att matcha denna roll så tror vi att du som person är social och kommunikativ, och att du tycker om att få användning av din analytiska förmåga. Du är nyfiken, initiativtagande och ser problemlösning som en del av ditt dagliga arbete. Samtidigt har du också ett genuint intresse för inköpsarbete och är driven i frågor kring optimering och effektivisering av processer. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
OBSERVERA att din ansökan hanteras i Trelleborgs rekryteringssystem. För att skicka in din ansökan, klicka på länken:
https://www.trelleborg.com/sv-se/karriar/lediga-tjanster


Sista ansökningsdag är 2022-02-13, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Denna rekrytering görs i samarbete med Randstad. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jessica Nilsson, på jessica.nilsson@randstad.se

Om företaget
Trelleborg är världsledande inom specialutvecklade polymerlösningar för nästan alla branscher i världen och vi befinner oss där vi är i dag för att våra talanger tagit oss dit. Trelleborg har den polymertekniska spetskompetens som gör innovation och tillämpning möjlig. Vi har ett nära samarbete med ledande varumärken inom industrin för att påskynda deras utveckling och driva deras verksamhet framåt – och på vägen dit forma industrin och de framsteg som kommer att gagna mänskligheten under många spännande år framöver.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 januari 2022
  • Ansök senast: 13 februari 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Operativ Inköpare

Operativ Inköpare

14 november 2024

Supply Manager till Saab

Supply Manager till Saab

14 november 2024

Strategisk Inköpschef till Saab

Strategisk Inköpschef till Saab

14 november 2024