Inköpare indirekta inköp

Arbetsbeskrivning

Swedol är på en fortsatt tillväxtresa och växer kraftigt. Nu söker vi en inköpare med ansvar för hela koncernens indirekta inköp med placering på vårt huvudkontor i Tyresö.

Vi är en innovativ partner till professionella användare med kunder inom exempelvis åkeri-, bygg-, industri- och jordbrukssektorn. Förvärvet av Grolls sommaren 2016 var en milstolpe i linje med koncernens strategiska mål och ett viktigt steg på vägen mot Swedols vision. Koncernen har delats in i två divisioner, Kläder och skydd samt Verktyg och förnödenheter.

Swedol tillhandahåller kvalitativa varor och tjänster till professionella användare på webben och i butiker. Arbetskläder, personligt skydd, verktyg och förnödenheter är viktiga delar av vårt sortiment. Vi är ett företag med god tillväxt och tydlig tillväxtagenda och ser att vi har en enorm potential på vår marknad. Med en prestigelös kultur är vi snabba till beslut och starka ägare möjliggör en långsiktig satsning på fokusområden.





Vill du bli en del av oss?

I denna tjänst får du en spännande och viktig roll. Du kommer att tillhöra teamet ”koncept och etablering” med några mycket kompetenta kollegor och rapporterar till chefen för koncept och etablering. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Tyresö och en del resor ingår i tjänsten.

Med indirekta inköp avses exempelvis, fastigheter, hyreskontrakt, IT, Återvinning, skyltar, butiksinredning mm. Att konkurrensutsätta befintliga avtal och förhandla nya är en mycket viktig del i uppdraget. Exempel på ansvarsområden och arbetsuppgifter:

  Ansvara för upphandling av koncernens indirekta inköp  Administration av koncernens indirekta inköpsavtal  Nära samarbete med koncept-/etablering och säkerhetschefen  Självständigt driva tilldelade projekt  Ansvarar för att uppsatta mål nås  Skapar och underhåller relationer med fastighetsägare, leverantörer och entreprenörer  Bistå i hyresförhandlingar

Trolig bakgrund för att trivas hos oss?         

För att lyckas i rollen har du flerårig erfarenhet inom avtalsförhandling, kontraktstolkning och upphandling. Du har troligen en eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning, ekonomi eller liknande. Du har erfarenhet av inköpsprocesser och att ha arbetat mot budgetmål. Du har mycket god kunskap om att ha jobbat i Office programmet. Du har erfarenhet och systemförståelse för relevanta affärssystem. Din svenska och engelska är på en hög nivå såväl muntligen som skriftligen.

Som person…

Är du van att arbeta självständigt och agera på eget initiativ. Du är duktig på att strukturera och organisera ditt arbete. Du är analytisk och kan snabbt bedöma risker och konsekvenser. Du samarbetar effektivt med andra och delar med dig av din kompetens och erfarenheter. Du är kommunikativ, social och kreativ inom ramen för gällande policys. Du är driven och ”framåtlutad” och motiveras av ständig förbättring.

Körkort är ett krav och tjänstebil ingår i tjänsten

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jan Rosing på jan.rosing@wise.se eller 076-620 29 52. Vi ser fram emot din ansökan snarast via www.wise.se dock senast den 14 november 2018. Vi tar inte emot ansökningar via mail.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön - Fast lön
  • Heltid x
  • Publicerat: 29 oktober 2018

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


28 november 2024

Category Manager

Category Manager

28 november 2024