OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av inköp och vill arbeta hos ett ledande företag i Stockholm? Ta nu chansen att stärka våran kunds Procurement Operations-team. Tjänsten är med start omgående - välkommen men din ansökan redan idag!
OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett välkänt bolag inom drivmedelsbranschen med huvudkontor i centrala Stockholm. De söker nu en resurs till avdelningen Procurement Operations, som hanterar inköp av indirekt material för hela bolaget.. Avdelningen består av cirka 20 medarbetare uppdelade på två grupper där personalen är placerad i tre städer.
Avdelningen behöver nu en tillfällig resurs under tiden som rekrytering pågår. Start för tjänsten är snarast och slutdatum är ca 2025-06-30. Du kommer vara en del av inköpsavdelningen och hantera inköp inom kategorin IT, både mjukvara, system och hårdvara.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Upphandling och inköp av varor och tjänster utifrån koncernens fastställda processer och rutiner samt löpande arbete med att förbättra dessa.
* I samråd med verksamhetens beslutsfattare utveckla leverantörsstrategier, söka och utvärdera nya leverantörer, förhandla ramavtal samt utveckla en effektiv leverantörsdatabas
* Att säkerställa att all upphandling sker på det mest lönsamma och hållbara sättet
* Mäta och följa upp mätetal för kategorin, samt prioritera uppgifter så att de möter övergripande uppsatta mål
VI SÖKER DIG SOM
* Har en högskoleutbildning inom ekonomi, juridik eller teknik eller annan kompetens/erfarenhet som uppväger det
* Arbetat med inköp
* Goda kunskaper i MS Office
* Tala och skriva svenska och engelska obehindrat
* Vana att arbeta med många parallella informationsflöden
Meriterande erfarenhet:
- Erfarenhet av inköpsarbete inom IT området
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Noggrann
- Detaljorienterad
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231