OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Valmet. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.
Om företaget:
Valmet är den ledande globala utvecklaren och leverantören av teknik, automation och service inom massa-, pappers- energiindustrin. Valmet ingår i den finska Valmet-koncernen och levererar anläggningar, utrustning, processlösningar, service och experthjälp till pappersbruk, kemiska och mekaniska massabruk, fiberboard och energiindustri över hela världen. Valmet har en stor kundbas i Skandinavien där tre av fyra svenska pappersbruk är levererade av Valmet.
Arbetsuppgifter:
I rollen som inköpare arbetar du med att leda, koordinera och utföra inköpsarbete i företagets projekt. Du ansvarar för att säkerställa en kompetent, konkurrenskraftig och leveranssäker leverantörsbas och arbetar nära tillsammans med flera funktioner, inklusive projektledning och teknik, inom affärsområdena Massa & Energi och Service. Därtill agerar du även inköpsledare i tilldelade kund- och interna projekt, och du ansvarar för en specifik kategorigrupp som innefattar leverantörsdesignad utrustning och komponenter. Du leder förhandlingar inom dessa kategorier och ansvarar för kontrakthantering, inklusive avtal och affärsförhandlingar. Vidare ansvarar du för att definiera och säkerställa genomförandet av långsiktiga kostnadsbesparingar. Du utvecklar och genomför strategiska leverantörsrelationer (SRM) med de viktigaste leverantörerna och utför det operativa upphandlingsarbetet.
• Leda och utföra inköpsarbete samt säkerställa en konkurrenskraftig och leveranssäker leverantörsbas.
• Ansvara för en specifik kategorigrupp: leverantörsdesignad utrustning och komponenter, samt leda förhandlingar.
• Hantera avtal och affärsförhandlingar samt säkerställa långsiktiga kostnadsbesparingar.
• Utveckla strategiska leverantörsrelationer (SRM) och utföra operativt upphandlingsarbete.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Eftergymnasial utbildning inom processindustrin eller motsvarande erfarenhet
• Arbetslivserfarenhet inom inköp och upphandling, gärna i en internationell affärsmiljö
• Erfarenhet att arbeta i ERP-system
• Obehindrade kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
För att vara framgångsrik i denna roll är du en resultatorienterad och affärsdriven person med starka kommunikativa och interkulturella förhandlingsfärdigheter. Du är öppen, samarbetsvillig och har en stark vilja att uppnå resultat och framgång. Med dina analytiska färdigheter kan du snabbt fatta faktabaserade beslut och hantera komplexa situationer på ett effektivt sätt.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund