Inköpare inriktning entreprenad

Inköpare inriktning entreprenad

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av upphandling av riktigt stora entreprenader? Vill du vara med och utveckla inköpsarbete och upphandla stora byggentreprenader? Perfekt, vi söker nu en Inköpare med inritning mot entreprenad.

Hos oss blir du en del av Sveriges ledande fastighetsbolag när det gäller säkerhetsfastigheter. Flera av våra kunder bedriver verksamhet som är av betydelse för vårt lands säkerhet, vilket ställer speciella krav både på lokalerna och på oss. Just nu befinner vi oss i en kraftig tillväxtfas och vår projektvolym är större än någonsin tidigare – därför behöver vi bli fler! Välkommen till Specialfastigheter!Om tjänsten
I rollen kommer du främst arbeta med att genomföra upphandlingar av entreprenader enligt LOU och LUFS. Till största del kommer du att stötta och att arbeta tillsammans med Specialfastigheters projektverksamhet och vår projektportfölj.  Du ansvarar även för att följa upp att upphandlingarna ger önskat resultat. Du bör ha en mycket god kännedom och förståelse för marknadsläget inom byggentreprenader samt medverka till förbättrad leverantörssamverkan.

Huvudsakliga arbetsuppgifter är


• att arbeta med inledande analyser och upphandlingsstrategier
• att projektleda kravställningsprocessen
• att fastställa upphandlingsunderlag
• att utvärdera entreprenörer och leverantörer
• avtalstecknande och implementering av avtal

Då vi befinner oss i en kraftig tillväxtfas är en väldigt viktig del av arbetet att driva och leda ständiga förbättringar inom inköpsarbetet samt både utveckla och vidareutveckla arbetssätt. Du blir en del av ett inköpsteam på 13 personer med roller som inköpare, inköpsanalytiker, hållbarhetsspecialist, inköpsadministratör, inköpsplanerare och operativa inköpare.

Om dig
För att vara framgångsrik i denna roll har du flerårig dokumenterad erfarenhet av att ha planerat och genomfört upphandlingar av stora byggprojekt (300-500 Mkr).

Kvalifikationer

Akademisk examen eller annan relevant vidareutbildning inom ekonomi, inköp, juridik, entreprenad eller annan relevant inriktning för tjänsten. Vi ser också att du har:


• Erfarenhet av utveckling och upphandlingsstrategier
• Genomfört upphandlingar enligt LOU/LUFS
• Mycket god kunskap och erfarenhet av entreprenadjuridik inklusive regelverk så som AB, ABT och AMA.

Det är meriterande om du genomfört upphandlingar av entreprenadprojekt över 1 Mdkr och genomfört samverkansentreprenader.

Vi söker dig som är driven, engagerad och som vill vara med och bidra till vår fortsatta utveckling. Det är av stor vikt att du uppskattar att arbeta i samarbete med andra. Som inköpare på Specialfastigheter är du affärsmässig, kvalitetsmedveten och mån om att skapa och upprätthålla goda relationer. Utöver det värdesätter vi om du har strategisk fallenhet och god analytisk förmåga. Då du kommer att arbeta nära tillsammans med både kollegor och leverantörer är det även viktigt att du har en god social kompetens och värnar om ett gott samarbetsklimat. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper.

Placering
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Lund, arbete kommer också ske på vårt projektkontor i Malmö. Inköpsavdelningen sitter till stor del i Linköping & Stockholm idag och vår organisation är geografiskt utspridd i landet vilket medför en del resor i arbetet.

Tillträde
Enligt överenskommelse.

Ansökan
Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är 13 augusti.

Vi genomför en särskild säkerhetsbedömning genom att genomföra ett säkerhetssamtal och ta del av lagakraftvunna domar från svenska domstolar. Vi genomför även drogtest genom vår företagshälsovård innan anställning. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall inplacering i säkerhetsklass och efterföljande registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585 kap. 3).

Fackliga företrädare
Akademikerföreningen, Thony Eriksson, 010-788 62 37
Unionen, Patrik Svensson, 010-788 63 42
SEKO, Roger Törngren, tel. 010-788 62 78
Ledarna, Fredrik Persson, tel 010-788 62 28

Specialfastigheter är ett statligt ägt företag som äger, utvecklar och förvaltar bland annat kriminalvårdsanstalter, ungdomshem, domstolsbyggnader och polisfastigheter. Det är speciella verksamheter som ofta utgör viktiga samhällsfunktioner och som ställer höga krav – framför allt på säkerhet och hållbarhet. Vårt fastighetsinnehav har en lokalarea på cirka 1,2 miljoner kvadratmeter och ett marknadsvärde som uppgår till närmare 43 miljarder kronor. Fastigheterna finns i drygt 60 kommuner, från Ystad i söder till Haparanda i norr, och där finns också våra cirka 250 medarbetare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Förvaltare Peter Schön
0725-60 13 42
Förvaltningschef Tommy Svärd
013-24 92 08
Förvaltare Anders Axelsson
019-20 87 45 070-323 19 24
Förvaltare Johan Hilldén
08-692 60 04
Chef Förvaltningsstöd Petter Lundqvist
070-370 69 27
IT-chef Masoomeh "Masse" Antonsson
013-24 92 16
Projektchef Stefan Ljungberg
010-788 62 59
HR-chef Christina Burlin
010-788 62 03
Tomas Edström, Förvaltare
010-788 63 28
Christina Burlin, HR-chef
010-788 62 03

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Specialfastigheter Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 juli 2024
  • Ansök senast: 13 augusti 2024

Besöksadress

Borggården
None

Postadress

None
LINKÖPING, 58228

Liknande jobb


Projektinköpare

Projektinköpare

28 oktober 2024

Category Lead

Category Lead

28 oktober 2024

Strategisk Inköpare

28 oktober 2024

Kategoriledare

Kategoriledare

28 oktober 2024