OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Personalpoolen Mellansverige AB är totalleverantör i personalfrågor. Vi rekryterar personal samt hyr ut personal för längre eller kortare uppdrag. Personalpoolen är ett väletablerat företag med verksamhet i Örebro med omnejd. Vi jobbar inom en rad olika brancher såsom bl a industri, lager, ekonomi, IT, reception/växel, försäljning samt även en mängd andra yrken.
Hasselfors Garden tillverkar och säljer kvalitetsprodukter för trädgård och odling — bl.a. jord, gödsel och dekorationsprodukter för den Skandinaviska marknaden och finns som bolag i Sverige och Norge. Vi ingår i finska Kekkilä Group inom Vapokoncernen. Huvudkontoren ligger i Örebro och Oslo och har integrerade funktioner. Hasselfors Garden är marknadsledande på jord i Sverige. Det svenska bolaget har ca 60 anställda och omsätter ca 250 miljoner kronor. Företaget visar en god lönsamhet.
Läs mer på www.hasselforsgarden.se
Inköpsfunktionen förstärker med ytterligare en:
Inköpare - jordnära
Vi inrättar nu ytterligare en inköpstjänst, en tjänst till vilken vi söker Dig som har ett stort intresse för de råvaror vi främst arbetar med - jord, gödsel och diverse andra naturliga produkter.
Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Örebro, där du har ytterligare drygt 20 kollegor varav ett par av dem arbetar med inköpsfrågor.
Vi söker Dig som har ett djupt förankrat intresse för de råvaror vi hanterar. Du kanske tidigare har arbetat inom entreprenadbranschen och på det sättet kommit i kontakt med för oss intressanta produkter. Du kommer att arbeta med att bedöma leverantörer såväl som deras produkter, leveransvillkoren och den totala logistiken - allt för den bästa affären i våra ögon.
Vi vill också att Du är en person som har ett kreativt tänkande, hittar nya vägar och möjligheter för såväl oss som för våra leverantörer. Vi uppskattar när våra inköpsprocesser blir till effektiva flöden för alla inblandade aktörer.
Tjänsten innebär naturligtvis resor till våra olika leverantörer i framförallt Sverige, samt även till viss del i Norge. Det pågår också gemensamma inköpsprojekt inom Kekkilä Group som Du kommer att vara delaktig i.
Ditt ansvar: Dina egenskaper & kompetens:
? Leverantörsbesök ? Erfarenhet av inköpsprocesser
? Leverantörsbedömningar ? Kreativ problemlösare
? Förhandlingar ? Förmåga att se helheten
? Inköp av råvaror ? Intresse för våra produkter
Vi förutsätter att Du har kunskaper i engelska som är vårt koncernspråk, likväl som att Du har körkort.
Låter det här intressant?
Ansökan
Har Du ytterligare frågor är Du välkommen att ringa rekryteringskonsult Åsa Quarfordt på Personalpoolen Mellansverige AB på telefon 019 - 12 60 49.
Din ansökan med personligt brev och CV vill vi ha senast den 27/4 2014.
Din ansökan registrerar Du på vår webbsida: www.personalpoolen.se/jobb
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulrika Goldkuhl
019-12 60 01
Agnetha Paulsson
019-12 60 05
Åsa Quarfordt
019-12 60 05
Pernilla Dawidson
019-126059
Agnetha Paulsson
019-12 60 74
Pernilla Dawidson
019-126005
Åsa Quarfordt
019-12 60 49
Rekryteringskonsult Åsa Quarfordt
019-12 60 49
konsultansvarig Pernilla Dawidson
019-126059
Ulrika Goldkuhl
019-126001