Inköpare, Kategoriansv hjälpmaterial & tjänster

Arbetsbeskrivning

Skanska Sverige har målsättningen att sänka kostnaderna för de samordnade inköpen med 25 procent fram till utgången av 2008. En väsentligt ökad integration av inköpsarbetet mellan Skanska Inköp och linjeorganisationen samt en utveckling av hela inköpsprocessen kommer att ske. Vi söker dig som vill vara med på en spännande, intensiv och utmanande resa. Skanska Inköps uppdrag är att vara kärnan i Skanskas inköpsverksamhet, där vi i nära samverkan med inköpsfunktionerna i affärsverksamheten säkerställer att Skanska Inköp alltid bidrar till optimal kundkvalitet till bästa kostnad. Skanska Sveriges vision är att bli en förebild inom svenskt näringsliv, och denna strävan präglar även vårt inköpsarbete. Vi är en del av Skanska Sverige. Det innebär att du får cirka 11 000 arbetskamrater som dagligen arbetar för att utveckla och skapa nya möjligheter för människor att bo, resa och arbeta. Kategoriansvariga (KA), utgör stommen i Skanskas professionella inköp med ansvar för Skanska Sveriges inköp av en eller flera kategorier av material eller tjänster. Som kategoriansvarig inom Hjälpmaterial och tjänster, ansvarar du för såväl upphandling som leverantörsutveckling. Det är ditt ansvar att säkerställa att vi alltid har särklassiga avtal och att vi alla moment upprätthåller en professionell dialog med leverantören. Du är expert på behov, marknader och produkter för din/dina kategorier, och har djup kunskap om hela kedjan från leverantörens leverantör och ut till slutkund. Du arbetar även med att säkerställa att våra avtal implementeras i Skanskas verksamhet. Din uppgift blir bland annat att inventera, säkerställa och följa upp Skanskas totala behov inom någon/några av kategorierna bodar- och arbetsplatsetablering, energi eller tekniska konsulter. Tillsammans med närliggande enheter utveckla en strategi för hur framtida försörjning inom respektive kategori skall säkras. Genomförandefasen kan liknas vid att driva ett förändringsarbete som övergår till en fas av kontinuerlig effektivisering och leverantörsutveckling. Du har erfarenhet av strategiskt inköpsarbete från liknande roll tidigare, alternativt kommer du från en leverantör/konsult företag i närliggande bransch. Du är erfaren förhandlare och har arbetat med systematisk leverantörsutveckling. Du har en akademisk examen eller likvärdig erfarenhet och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både i svenska och engelska. Som person är du affärsmässig och analytisk, självgående och initiativrik, har god verbal förmåga och ett brinnande intresse för inköp. Tjänsten kan innebära en del resande då Skanska har verksamhet över hela landet, är en internationell koncern, och då vi arbetar med sourcing på global nivå. Vi arbetar för ökad mångfald på våra arbetsplatser och ser därför gärna kvinnliga sökande och sökande med annan etnisk bakgrund. Ansök snarast då urval, intervjuer och tillsättningar sker löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skanska Sverige AB
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 5 oktober 2007
  • Ansök senast: 14 oktober 2007

Postadress

Nils Ahlinsgata 1
YSTAD, 27139

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010