Inköpare / Kategoriansvarig

Inköpare / Kategoriansvarig

Arbetsbeskrivning

CEOS är specialister på träbaserat skivmaterial och massivträ och är den marknadsledande distributören till svensk snickeri-, inrednings- och möbelindustri.

CEOS kan alltid leverera det senaste och bästa inom träbaserat skivmaterial, massivträ, kantlist och laminat. Vare sig det gäller att ta fram bearbetade speciallösningar i små, eller stora volymer, eller att kunna leverera med kort varsel till alla Sveriges hörn är CEOS konkurrenskraftiga. I sortimentet finns fler än 2000 artiklar och ger en särställning på marknaden och ingen annan har denna produktbredd lagerlagt för omgående leverans. Med hjälp av turbilar kan kunder få formatsågade skivor i samma leverans som andra beställningar.

CEOS finns med försäljningskontor och lager i Forserum, Göteborg, Norrköping och Skellefteå. I Forserum finns dessutom förädling i form av formatsågning och limning av högtryckslaminat på olika typer av bärare som MDF, plywood och spånskiva.

CEOS omsätter ca 450 miljoner kronor och har drygt 70 medarbetare.

Är du på jakt efter en Inköpstjänst i ett branschledande företag med tillväxtambitioner? I så fall kan din nästa utmaning finnas hos CEOS.

Som Kategoriansvarig är ditt uppdrag att ta helhetsansvar för leverantörer och produkter och att säkerställa kort- och långsiktig materialförsörjning. Du får kommersiellt ansvar för din inköpskategori där du kombinerar strategiskt och operativt arbete i en prestigelös och platt organisation med hög delaktighet i inköpsorganisationen och verksamhet.

Tjänsten erbjuder utvecklande affärsrelationer med mycket externa/interna kontakter. Det strategiska inköpsarbetet görs tillsammans med inköpsavdelningen som består av fyra personer och du rapporterar till Inköpschef. Tillsammans driver ni strategiskt inköpsarbete med långsiktig materialförsörjning genom att säkerställa en effektiv och kvalitetssäkrad leverantörsbas och för att KPI:er tas fram och uppnås.

Huvudsakliga arbetsuppgifter är:

• Operativt inköpsarbete inom egen kategori; beställningar, leveransbevakningar, konteringar etc.
• Löpande utvärdering/uppföljning av leverantörer: prisutveckling, kapacitet, leveransprecision och kvalitet
• Offertförfrågningar för nya material, kundanpassningar och/eller nya leverantörer.
• Leverantörs- och avtalsförhandlingar
• Upplägg och uppdatering av grunddata i affärssystem.
• Hantering av leverantörsreklamationer.

I samverkan med inköpsorganisationen jobbar du även med:

• Förbättringsarbete och utveckling av arbetsprocesser.
• Strategiskt inköpsarbete och säkerställande av leverantörsbas.
• Omvärldsbevakning.
• Utveckling av produkt/sortiment.

Vi söker dig som har…

.... några års erfarenhet av operativt och strategiskt inköp. Du behöver inte kunna branschen, men behöver ett genuint intresse för materialfrågor. Vi ser gärna att du har kompetens motsvarande eftergymnasial utbildning med inriktning logistik, ekonomi, kvalitet. Du behöver vara en god IT-användare och ha god kompetens från ERP/MPS. Engelska och svenska behöver du hantera med lätthet i tal och skrift. Har du erfarenhet av processutveckling/förbättringsarbete är det meriterande.

Som person vill vi att du är affärsmässig, relationsbyggande, resultatorienterad, kommunikativ och en stark problemlösare. Vi förväntar oss också att du utifrån intern/extern återkoppling ständigt förbättrar, anpassar och utvecklar dig själv och processer.

Tjänsten är placerad vid CEOS i Forserum.

Tillträde sker efter överenskommelse.

Du ansöker senast 31 mars direkt via www.codeq.se under rubricerad tjänst.

Rekryteringen görs i samarbete med Codeq AB. Information lämnas av Christer Johansson, 0393 - 77 99 95.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Codeq AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 mars 2020
  • Ansök senast: 31 mars 2020

Besöksadress

Storgatan 47
None

Postadress

Storgatan 47
Jönköping, 56730

Liknande jobb


5 november 2024

4 november 2024

4 november 2024

4 november 2024