Inköpare / kategoriansvarig dagligvaruhandeln

Inköpare / kategoriansvarig dagligvaruhandeln

Arbetsbeskrivning

Söker du nytt jobb inom inköp? Låter butiksutveckling spännande? Sök rollen hos vår kund i dagligvaruhandeln redan idag!

Hos vår kund inom dagligvaruhandeln får du jobba med inköpsarbete på både strategisk och taktisk nivå. Du erbjuds en intressant och viktig roll hos en spännande kund inom dagligvaruhandeln i Solna, Stockholm. Låter det intressant? Välkommen in med din ansökan redan idag!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Vår kund söker omgående dig som vill arbeta med inköpsarbete på strategisk och taktisk nivå där du planerar och verkställer implementering och följer upp resultatet av dina upphandlingar. Butiksutveckling är inne i en spännande utvecklingsfas som bl.a. ska resultera i ett förbättrat affärsvärde för kundens butiker. Sortimentet, erbjudandet och arbetsformerna behöver utvecklas för att bidra till formandet av framtidens butiker. Du får möjlighet att påverka, utveckla och bredda ditt kontaktnät inom dagligvaruhandeln!

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: 

• Taktiskt inköpsarbete kopplat till kategorierna "Inredning", "Kassa & Entré" och "Städ-produkter & tjänster"
• Upphandling för att möjliggöra utrullning av Framtidens Storhandling – det här arbete kommer att bedrivas tillsammans med co-lead inom gruppen (prioriterad förflyttning inom Butiksutveckling)
• Prisförhandling/upphandlingar
• Implementera och följa upp genomslag för ingångna avtal och koncept
• Hantera sortimentsrevideringar
• Analyser
• Löpande administration leverantörer och interna intressenter
• Tjänsten omfattar ingen långsiktig kategoriplanering då det kommer att hanteras av ordinarie personal

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

I rollen förväntas du ha en god helhetssyn. Du analyserar, följer upp och initierar nödvändiga åtgärder för att nå bästa resultat inom ansvarsområdet.
Tjänsten innebär till stor del att aktivt sköta den dagliga driften såsom att utveckla rapporter och analyser, sköta administration, leverantörs- och kundkontakter, försäljnings- och kommunikationsaktiviteter samt annan daglig drift.

Rollen är en heltidstjänst och ska tillsättas omgående och är ett föräldravikariat som pågår till den 30 december 2021. Kunden sitter i trevliga lokaler i Solna och arbete sker troligtvis på distans inledningsvis p g a pandemin. Du jobbar som konsult och blir anställd av TNG.

 

 

VEM ÄR DU?

Utbildning och erfarenhet

• Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av taktiskt inköpsarbete/kategoriansvar
• Civilingenjör eller motsvarande kunskap
• Avancerad Excelanvändare och allmänt god förmåga av olika IT-verktyg och system
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
• Erfarenheter från byggbranschen, projektinköp eller entreprenadinköp är meriterande men inte ett krav

 

Personliga egenskaper

• Ditt arbete samordnas med många interna intressenter så du behöver vara social och kommunikativ.
• Som person är du analytisk och resultatorienterad.
• Van att arbeta i ett högt tempo med många bollar i luften
• Kundens medarbetare förväntas även delta aktivt i avdelningens utveckling. Detta gör du genom att aktivt utbyta erfarenheter inom teamet och sträva efter att utveckla en gemensam best practice.

INTRESSERAD?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 mars 2021
  • Ansök senast: 11 april 2021

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


28 november 2024

Category Manager

Category Manager

28 november 2024