OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ValueOne söker en inköpare med erfarenhet av konsultinköp till ett kortare konsultuppdrag hos ett företag i Göteborg. Uppdraget ska tillsättas snarast och löper på tre månader.
ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.
Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:
Marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
Tjänstepension
Sjuk- och vårdförsäkring
Friskvårdsbidrag
Personlig coachning och karriärrådgivning
Nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar
Kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org)
Om rollen
Som Inköpare av konsulttjänster kommer du att utföra inköp av professionella tjänster och genomföra upphandlingar enligt definierade strategier och ramar. Du kommer att förhandla kommersiella och juridiska avtal samt granska inköpsrekvisitioner, identifiera och välja kontrakt/leverantörer i enlighet med definierade strategier och avtal. Vidare kommer du att följa upp mätetal på leverantörer, förstå tjänster som ska anskaffas, förbereda listan över potentiella leverantörer och presentera listan för intressenter. Du kommer också att förbereda offerter, skicka ut offerter, förhandla och säkerställa bästa leverantörsval.
Möjlighet till distansarbete ett par dagar i veckan finns.
Erfarenhet och kompetens
Vi söker dig med en utbildningsbakgrund inom företagsekonomi, ekonomi, inköp eller liknande. Du har minst två års erfarenhet av att köpa professionella tjänster, särskilt konsulter. Du är skicklig i förhandlingar och att skapa avtal, och har förmåga att snabbt förstå interna intressenters behov samt vara serviceinriktad. Vi ser att du är flexibel och snabbt kan få koll på terminologi och arbetssätt. Du är van att hantera många olika projekt och arbetar strukturerat, samt har erfarenhet av att arbeta i en global miljö med människor med olika kulturell bakgrund. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar och tillsätter uppdrag löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Per Nyberg på telefon: 073 152 02 78 alternativt 010 332 29 20.