Inköpare LOU / LUF

Inköpare LOU / LUF

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med på resan och förbättra vår samhällsviktiga myndighet? Kunden är inne i en expansiv fas präglad av stora investeringar Inköpsenheten består av ett trettiotal medarbetare som arbetar med kategoristyrning, upphandlingar, avrop, uppföljningar av inköp och andra strategiska arbeten inom inköpsområdet.
Vi söker operativa/taktiska inköpare. Du kommer att bidra till kundens utbyggnad av nya- och förnyelse av befintliga anläggningar genom avrop av framförallt tekniska konsulter, men inköp och upphandlingar för andra kategorier kan förekomma. Du ansvarar för hela avrops- / inköpsprocessen från framtagning av förfrågningsunderlag till avtal, utvärdering av anbud, förhandling med leverantörer samt kontraktsförvaltning i samarbete med beställaren.
Du stödjer verksamheten med deras behov av konsulttjänster och framförallt avrop från ramavtal. Ditt ansvar är att säkerställa att avropet görs korrekt vad gällande ställda krav, publicering i e-avrop, objektiv utvärdering, avtalsskrivning samt arkivering. Du stöttar även beställaren i framtagande av villkor, omfattning, avtalstid samt tillhörande säkerhetsskyddsavtal och registerkontroller.
Du förväntas också bidra till det strategiska inköps- och kategoristyrningsarbetet genom att stödja kategoriansvarig och kategoriteamet i arbetet.
Upphandlingar hos kundens genomförs enligt LUF.
Du kommer främst att avropa konsulter från kundens ramavtal för konsulter. Du är länken mellan beställarens behov och leverantörernas kompetens. Utifrån beställarnas behov administrerar du de avrop som initierats för att säkerställa en snabb och kvalitativ hantering enligt kundens processer och mallar och utefter LUF's föreskrifter.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att:

- Utforma uppdragsbeskrivningar och krav
- Sammanställa och granska anbudsformulär, sända anbudsförfrågningar (via e-avrop)
- Hantera frågor under anbudstiden samt svara på verksamhetens inköpsfrågor kopplade till avrop av konsulter, sammanställa beslutsunderlag för tilldelning och hålla i eventuella anbudsgenomgångar.
- Tilldela och uppföra avtal och inköporder samt följa upp mot leverantör
- Föra dialog med säkerhetsenhet
- Upprätta säkerhetsskyddsplaner och följa upp säkerhetsskyddsavtal i stöd till beställaren



Kompetens och erfarenhet som behövs för denna roll:

- Utbildning inom ekonomi, ingenjör, jurist, beteendevetare eller alternativt motsvarande relevant utbildning som vi bedömer likvärdigt för uppdraget
- Minst 3 års erfarenhet av inköpsarbete innebärande upphandling, hantering av avtal och kontraktsförvaltning, inom de senaste 5 åren
- Minst 3 års erfarenhet av att upphandla konsulter, inom de senaste 5 åren
- Minst 2 års erfarenhet av att självständigt gjort upphandlingar från början till slut
- Minst 2 års erfarenhet av att ha utfört avrop ifrån ramavtal
- Minst 2 års erfarenhet av att genomföra konsultavrop enligt LOU eller LUF, inom de senaste 4 åren
- Goda kunskaper i Officepaketet och kunna redigering i Word samt enklare Excel
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Start efter godkänd säkerhetskontroll, heltid, tillsvidare.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om Oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Kontaktpersoner på detta företaget

Quest Consulting

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 juni 2022
  • Ansök senast: 21 juni 2022

Besöksadress

Upplandsgatan 7 11123 Stockholm
None

Postadress

Upplandsgatan 7
Stockholm, 11123

Liknande jobb


Inköpare till Ragn-Sells

Inköpare till Ragn-Sells

23 december 2024

Inköpare till Växjöfabriken Produktions AB

Inköpare till Växjöfabriken Produktions AB

23 december 2024