Inköpare med erfarenhet av att självständigt planerat, drivit och genomf...

Inköpare med erfarenhet av att självständigt planerat, drivit och genomf...

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: ca. 14 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Uppdragsstart: Enl. ök.
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Bakgrund

Kunden söker en konsult för ett uppdrag som inköpare. Ditt uppdrag består av att bidra till kundens utbyggnad av nya och förnyelse av befintliga anläggningar. Konsulten kommer att vara en del av inköpsavdelningen och tillhöra inköpsteamet som ansvarar för upphandlingar av Konsulter och Indirekta produkter och tjänster.

Uppdragsbeskrivning

Uppdraget är riktat mot upphandlingar tex inom fastighetstjänster och inom myndighetens indirekta behov. Likaså kan inköp av konsulter förekomma samt avrop från befintliga interna ramavtal.

I uppdraget kan du komma att driva komplexa upphandlingar tvärfunktionellt och ha många interna och externa kontaktytor. Arbetet utförs i nära samarbete med beställande verksamhet, samt övriga medarbetare på inköpsenheten samt leverantörsmarknaden.

I rollen som inköpare kommer du främst att ansvara för hela den taktiska inköpsprocessen från framtagning av förfrågningsunderlag, publicering och hantering av upphandling i e-avrop, utvärdering av anbud, förhandling med leverantörer och avtalsskrivning.

Dina arbetsuppgifter kan också komma att innefatta systematisk uppföljning av leverantörer, strategi- och utvecklingsarbete samt viss mån av kontraktsförvaltning inom kategorin Indirekta-material och tjänster samt projektering.

I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att övergripande leda, samordna och administrera projektets / upphandlingens genomförande så att projektets målsättning och delmål uppnås enligt tidplan och med gott resultat.

Säkerhetsprövning

Säkerhetsprövning kommer att krävas med anledning av att personen kommer hantera hemliga uppgifter. För aktuellt uppdrag krävs säkerhetsskyddsavtal 2 med samt registerkontroll av aktuell konsult för uppdraget. Processen för upprättande av SUA-avtal beräknas ta ca 8 till 10 veckor men kan både ta längre och kortare tid. Om upprättandet av SUA-avtal och registerkontroll blir klar innan angiven tidplan för uppdragsstart ser Kunden gärna att konsulten påbörjar sitt uppdrag tidigare i överenskommelse med aktuell beställare från Kunden.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Akademisk utbildning (civilingenjör, civilekonom, jurist eller motsvarande som anses vara likvärdigt.)
- Minst 5 års inköpserfarenhet av offentlig upphandling under LOU eller LUF genom tidigare arbete som inköpare.
- Har självständigt planerat, drivit och genomfört upphandlingar i minst 5 st större projekt / upphandlingar och med flertalet interna kontakter och beställare.
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift.


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Har självständigt planerat, drivit och genomfört minst 2 säkerhetsskyddade upphandlingar.
- Genomfört minst 3st Entreprenadupphandlingar med ABT06 som grund.


Annat

Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.

- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Trivas med en dynamisk och komplex verksamhet
- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
- Arbetar självständigt och målinriktat
- Skapar och bibehåller struktur i sitt arbetssätt


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.


Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 oktober 2021
  • Ansök senast: 7 oktober 2021

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


30 november 2024

29 november 2024