OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: ca. 24 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Uppdragsstart: Enl. ök.
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Din roll kommer vara att stödja projektverksamheten med deras behov av konsulttjänster och framförallt avrop från ramavtal. Ditt ansvar är att säkerställa att avropet görs korrekt vad gällande ställda krav, publicering i e-avrop, objektiv utvärdering, avtalsskrivning samt arkivering. Du stöttar även beställaren i framtagande av villkor, omfattning, avtalstid samt tillhörande säkerhetsskyddsavtal och registerkontroller.
Du förväntas också bidra till det strategiska inköps- och kategoristyrningsarbetet genom att stödja kategoriansvarig och kategoriteamet i arbetet.
Upphandlingar genomförs enligt LUF, Lagen om offentlig upphandling inom försörjningssektorerna.
Uppdraget kräver god kompetens och förståelse för kommunikation och relationsbyggande då inköpsrollen innebär kontaktytor inom hela verksamheten och med leverantörer.
Arbetsuppgifter:
- Utforma uppdragsbeskrivningar och krav tillsammans med beställaren från verksamheten.
- Sammanställa och granska anbudsformulär, sända anbudsförfrågningar (via e-avrop), hantera frågor under anbudstiden samt svara på verksamhetens inköpsfrågor kopplade till avrop av konsulter, sammanställa beslutsunderlag för tilldelning och hålla i eventuella anbudsgenomgångar.
- Tilldela och uppföra avtal och inköporder samt följa upp mot leverantör.
- Föra dialog med vår säkerhetsenhet. Upprätta säkerhetsskyddsplaner och följa upp säkerhetsskyddsavtal i stöd till beställaren.
- Vara med och bidra med din kompetens och erfarenheter för att ständigt förbättra kundens arbetssätt och processer inom inköpsnära frågor.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Utbildning som exempelvis ekonom, ingenjör, jurist, beteendevetare eller KY-utbildning inom inköp alternativt motsvarande relevant utbildning som vi bedömer likvärdigt för uppdraget.
- Minst 3 års erfarenhet av inköpsarbete innebärande avrop/upphandling, hantering av avtal och kontraktsförvaltning, inom de senaste 5 åren.
- Minst 3 års erfarenhet av att avropa/upphandla konsulter, inom de senaste 5 åren.
- Minst 2 års erfarenhet av att självständigt gjort avrop / upphandlingar från början till slut.
- Minst 2 års erfarenhet av att ha utfört avrop ifrån ramavtal.
- Minst 2 års erfarenhet av att genomföra konsultavrop enligt LOU eller LUF, inom de senaste 4 åren.
- Goda kunskaper i Officepaketet och kunna redigering i Word samt enklare Excel.
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Minst 1 års arbetslivserfarenhet av att avropa/upphandla tekniska konsulter, inom de senaste 5 åren
- Minst 1 års arbetslivserfarenhet av att avropa / upphandla leveransuppdrag, tex projekteringar, inom de senaste 5 åren
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av LOU/LUF utifrån ett inköpsperspektiv, inom de senaste 5 åren
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av förhandlingar, inom de senaste 5 åren
Annat
Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.
- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Hålla hög servicenivå
- Arbetar självständigt och målinriktat
- Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter och vara strukturerad
- Kunna argumentera utifrån våra riktlinjer men samtidigt vara lyhörd inför beställaren
- Flexibel
- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström